tisdag 3 juli 2012

Fitness Five Tylösand


Tylösandsbesöket gjordes av anledningen sista delfinalen i Fitness Five - nu väntar bara finalen i Åhus nästa helg.
Det var jag och skrutten och Jenny och det härliga gänget från Sportlife som nu börjar kännas som verkliga vänner. Den sista tiden har jag fått upp ögonen lite för hur vänskap verkligen fungerar, inte för at jag varit ovetandes om det tidigare, men på något vis har jag fått en djupare förståelse och dessutom en insikt i vilka jag faktiskt har omkring mig. Vissa har nästan kommit som en chock-en gjädjande sådan, men ändå oväntat och vissa hade jag väl nästan räknat med men känner mig ändå så otroligt tacksam för.

Det började med regn, men det dröjde inte länge förrän vi satt ute och mös i solen...

Gänget på tredje raden!




















Jag var verkligen mest nyfiken på och peppad av Ulrika Merkel, en tjej jag tränat med en gång och snackar med ibland. Och ja, som jag med spänning så klart följer utvecklingen på hennes blogg. Mycket diciplin i den bruden och sånt gillas. :)

Nerdeffad till 51 kilo så det är väl i stort sätt
bara muskler på henne nu. Men nej,
jag är INTE avis......



























En del "kändisar" dök också upp. Irene Andersson ser ni nedan, var med på hela dagens aktiviteter och tittade. Rätt biffig brud om jag får säga min mening.


























Övningarna som görs är knäböj, bänkpress, chins, dips och bicepscurl. Så många som möjligt på en viss procent av sin kroppsvikt på 100sekunder.

Ulrika Merkels resultat var inte fy skam:
Bänk 30kg x 53 (60% av kroppsvikt)
Biceps 15 kg x 46 (30% av kroppsvikt)
Knäböj 52,5 kg x 28 (100% av kroppsvikt)
Chins 21
Dips 29

Gillar inte böjen i ryggen, men förstår att det ger fler reps...

Full koncentration... lovely.

Minns inte namnet, men frissan var skitsnygg! Och duktig var hon också!

Strikta chins, de kan man ju drömma om...

Avslutar med dips.


Ulrika vann. :) Härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar