tisdag 12 mars 2013

Lååååångt....

En sak i taget.
Har velat blogga hur många dagar som helst men tiden har inte funnits förrän orken inte funnits kvar. Har varit mycket jobb och mycket sena kvällar. Så, känner att jag får dela upp lite. Börjar med utbildning.

Var iväg på en endagsutbildning med Seth Ronland i lördags - Suspension training sports medicine. Enkelt uttryckt, rehab i TRX. Fick återigen bekräftat för mig hur extremt mångsidig TRX:en är och hur mycket mer man kan göra med den. Dessutom, något som de flesta utbildningar tenderar att göra för mig, fick den mig att inse hur mycket MER det finns att lära sig om man verkligen vill. Utbildningar är verkligen roligt, man borde gå på mer sånt!







Gym.
Jodå, nu är jag tillbaka efter lunginflammationen och full fart på riktigt. En ny serie ordnad för att kunna komma igång på crosstrainern igen också. "Without a trace" fick det bli. Sett ett avsnitt på crossen idag och det kan nog vara ett relativt spännande tidsfördriv de 45minuterna på crossen.
Jag har lagt en hel del fokus på pilatesbollen och balans vilket nu resulterat i en överbelastning i vänster hand. Underbart. Svårt att greppa och alla spänningar gör extremt ont. Så, crosstrainer utan att hålla i handtagen och hantellyft, oavsett riktning, görs med stora grimaser, men skam den som ger sig, träna ska jag. :) Dock har jag tonat ner balansträningen lite tills jag kan stödja normalt på handen igen.


Jobb.
Ja, övertid, ha mycket att göra - helt ok. Jag älskar ju mitt jobb, men dum är jag inte och just nu finns en del bitar jag inte är så förtjust. Lösa trådar är inget jag gillar att ha hängande. Fixa fixa! LÖS DET. Så jag hoppas att idag och imorgon kan ge lite sken på och lite effektivitet åt det som jag just nu känner bara "tar en jäkla tid". Tålamod har jag, men inte med sånt som inte BORDE ta tid. Som min chef sa, eller ja... fd chef numera... "fram med det", "konfrontera", "delegera".






















Tur bollplanket är kvar. Never give up.




Skrutt.
Är fortfarande anledningen till allt, mitt allt, min stora kärlek, det som håller mig levande, igång och strävande. När jag har honom sätter jag allt annat åt sidan, mitt blir mindre viktigt, andras blir mindre viktigt. Så länge han har det bra. Det i sin tur får mig att må bättre. Att sätta nån annan före sig själv hjälper ibland mer än man tror.


Jag stängde av matte,
det var melodifestivalen....Usch!

Ja det är INTE mitt!


Det tog stopp....




















Vänner.
Tja... Inte haft så mycket tid. Orken till att vara social efter ett väldigt socialt jobb är ibland inte vad jag önskar att den var. Har några som ofta frågar, det uppskattas. I förrgår blev det extremt livat party med två av dem....



















PT.
SÅ bra det går nu. Har en del klienter som bara förgyller mina dagar. Med motivation, framsteg, glädje och en jäkla anamma kommer de till sina PT-pass. Jag är så tacksam för den delen av mitt jobb. Hjälpa andra att hitta sig själva på sätt och vis. Hitta det som passar dem och sedan utveckla det. Underbart. Börjar få många roliga historier från mina PT-timmar att dela med mig av. Igår kom en av mina kunder upp till receptionen med rörlighetspinnen bruten på mitten... Vad gjorde du? frågade jag. "Köttbullen"....
Haha, skrattar fortfarande när jag tänker på det. Köttbullen för er som inte vet är när man ligger på rygg, rullar ihop kroppen till en boll och flyttar pinnen förbi fötterna - rörlighets -och magträning. Poof, av på mitten...  Så det kan gå.
En av mina aktivaste kunder och jag övar balans på boll. "Linda, denna bollen är jävligt rund"....
Jo... Det är ju sant....



Och så har vi glädjen, inrusande precis i tid till sin timme "JAG, Linda, JAAAAG fick visa leg på systemet!!!!" Snart 40 och fick visa leg, tecken på att attityden, blicken, och framför allt självkänslan gör mycket mer än ett eller två kilo. Stoltare kan man inte vara när de sliter och sliter och resultaten visar sig, från 5 armhävningar till 15, 15 till... ja, framåt helt enkelt. Älskar det!





















Planering.
Svårt att få till planering i min egen träning med allt som händer på jobb, men egna träningen är fortfarande a och o för att jag ska vara en bra vän, anställd, och till och med människa. Så in i planeringen måste den. Nu blir det lite struktur när jag ska träna med Karin ett tag. Ett månadskort till henne var jäkligt smart, samma intensitet i träningen, snacka mellan, tyst vid träningen. Effektivt. Dessutom på samma nivå, kör mycket lika övningar och ja, bra träningspartner helt enkelt. Ser fram emot många pass ihop en månad framöver.
Jag måste och har verkligen bestämt mig för att få in rehabben in min träningen, fotled,höft och axel behöver stärkas upp. Bara gilla läget. Dessutom vill jag få in ett PT-pass i veckan, där upplägget ser ut som det jag faktiskt ger mina klienter. De passen är duktigt annorlunda från mina egna och väldigt BRA, varför inte köra några själv också?! :)
Imorse blev det 30 minuter crosstrainer, baksida lår, framsida lår, vader och fotledsrehab. Ikväll väntar mitt TRX-pass. Fullbokat med bokade reservplatser...  Love.

















Tillsammans med Karin imorgon - favoritmuskelgruppen - bröst.



Hoppas ni alla får en bra tisdag.

 * Train insane or remain the same *


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar