tisdag 7 augusti 2012

Månadens miss

Gårdagen bjöd på varierande mående varvid jag lyckades få ihop tre hela pass på gymmet. Inte så illa pinkat men kanske inte något att eftersträva varje dag. Känner mig rätt mör idag och nu sitter jag bara och väntar ut tiden tills det är dags för milen i Pålsjö med några trevliga vänner. Spännande om vi springer tillsammans eller har helt olika hastigheter.... Ingen tävling för mig - för det första är jag ingen tävlingsmänniska och för det andra ska jag INTE vara dumdristig med min mindre hjälpsamma höft. Vore synd att behöva lägga ner löpningen för att man ska visa sig duktig...
Så det struntar jag i! :)

Idag fick jag fina saker på posten, att betalas i september - japp, numera skjuter jag problemen framför mig...!

















Nu kan jag äntligen sätta igång med proteinet på riktigt. Hoppas det är lika gott i stor burk som i provpåse. :)
Barsen var en stor miss, jag kan ju INTE ha sånt hemma med min bristande diciplin inom det området... Men men, en filmkväll imorgon med många som tränar så kanske några försvinner!

Kosten går ok. Mycket nyttigheter i kylen så inte mycket annat val, har gjort någon smoothie till och de blir bättre och bättre. Ska bara lära mig att räkna kalorierna i dem också så man har lite koll.
Nedan är nya tillskottet i dieten - keso. Nu skippas alltså rågbrödet till frukost och blir bara kvällstid till äggen. Smart.
















Idag har jag haft lite tid hemma, några spontana semesterdagar ger mig lite tid, och har då bland annat ägnat mig åt att surfa rundor på fotografering som fascinerar mig. Nästa mål, om det är genomförbart utan en massa utrustning som jag inte har råd med just nu, är något i stil med fotografierna nedan. Vet inte vad killen heter som tagit dem, men riiiktigt imponerande! Vill OCKSÅ testa!



 


Får kolla i köket vad man har för prylar att använda sig av... en solig dag så kanske man kan klara sig utan för mycket extra lampor som jag har ganska dåligt av... Prova får man ju göra i alla fall...


Sist men inte minst, i helgen avsatte vi (jag och Jenny) några timmar för sol och bad (inget simmande för min del...) och med oss hade vi Nikon och Fanny. Tre foton från dagen tagna med mobilen.











Fin utsikt så han höll sig på säkert avstånd från Fanny... :)


































1 kommentar: