fredag 21 februari 2014

Löppassen närmar sig

Löppassen på Nordic Wellness är nu i full gång. Lite kunder med löpning som mål har jag klart haft som personlig tränare, men pass på detta viset är spännande nytt.
5 tillfällen och vi kommer köra både ute och inne för att förbereda oss för både Springtime och Helsingborg Marathon.
För min del blir det Springtime och stafettdelen an Helsingborg Marathon... Mer än så är för mycket för mig... 1 mil är lagom i min värld. :)
Nå, återigen - löppassen. Intervaller. Jag läste nånstans att flera forskningsresultat (dock baserade på OTRÄNADE individer) visar att man kan förbättra sin kondition med 20% efter åtta veckor av bl.a. intervallträning. Det kan ju ge en rätt stor förbättring på tiden tycker jag.
Så litta intervall - högintensivt, i backar och i trappor. Fasen vad KUL :)

Ikväll är det jag och skrutt ensamna i stugan. Passar på att göra jobb, blogg, mail och andra uppgifter som kan vara sköna att ha gjort. Ett kort men inspirerande samtal med vår PT-koordinator idag fick mig att tänka på lite nya sätt IGEN så jag kommer låta hjärnan jobba med att utforma min egen idé utefter hans.
Det känns som det kommer hända en del de kommande helgerna, utbildning efter utbildning ochndet känns TOPPEN. Jag behöver lite boost kunskapsmässigt nu och längtar ordentligt. Att vara ifrån familjen och hunden är inte lika kul men förhoppningsvis ger det en bättre Linda till dem alla.

Jag har fått två, enligt mig, jättefina komplimanger den senaste veckan. En som kommenterade att jag var en ödmjuk och snäll PT (en förvånande kommentar då jag sällan får höra att jag är SNÄLL i den rollen...!) och en som fått en kommentar från sin kiropraktor att träningen med PT:n har gett resultat för stabiliteten i axeln var mycket bättre. Känns super faktiskt att få positiv feedback på det viset.

Min egen träning är på god väg igen. Kosten får vänta. En sak i taget även om jag försöker tänka på den så kommer den i andra hand i relation till träningen. Hela januari och februari har varit värsta uthållighetsperioden, LÄNGTAR till 1a mars när underbara volym står på schemat igen. Love love love.
Det är inte mycket annat att säga än att det går bra nu.

Kärlek - lycka
PT - givande
Reception - gemenskap
Träning - styrka
Hund/barn - villkorslöst
Kunskap - Nytändning
kollegor/chefer - samarbete


Ha en UNDERBAR helg.
★★★

Still true...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar