måndag 3 februari 2014

Nytt år - ett lyft som PT

Över en månad sen mitt senaste inlägg. Men jo, jag har två legitima anledningar. Den absolut mest hektiska perioden för någon som jobbar som personlig tränare visar sig vara januari månad. Det är helt otroligt vad kunder jag har, och vilken motivation de har. Starten på ett nytt år verkar ge många en spark där bak. Det märker man kanske inte minst själv med tanke på alla nya mål man bygger upp i huvudet, nya planer man vill förverkliga och saker man vill ändra på när ett nytt år men en chans att börja om närmar sig. Lokaltidningen i Höganäs gjorde intervju med mig om trenderna kring träning vid starten på det nya året och här är resultatet för er som missat det.




2013 var jag bara ca 20 pass ifrån att klara mitt mål med 350st träningspass på ett år. Nyförälskelse satte stopp för det (inget negativt alls, man blir bara inte så diciplinerad!) och en julkampanj på PT-timmar som gav mig en hel del mer arbete än planerat. Kanske detta året blir året jag lyckas :)
Lite träning har jag fått ihop i januari, men, det är inte mycket att prata om med över 50 timmar med PT-kunder där varje timme innebär sammanlagt två timmars jobb så jag hoppas innerligt att jag får ihop lite mer under februari. Dock har jag fått igång lite balansträning med Nikon vilket är roligt. Bjuder på en bild från ett av våra träningspass. :)






















Inför 2014 har jag gjort några större satsningar på mig själv och PT-verksamheten och valt att köpa in lite saker som jag kan ha nytta av med mina kunder. Agilitypinnar, reaktionsbollar, mattstege och hinder. Dessutom ett program som är lätt att jobba i och i mars väntar en fördjupningsutbildning på The Academy. Vidareutveckling är, anser jag, a och o med så många kunder som jag har nu. Jag vil inte fastna i spår av "enkelhet" utan vill verkligen ge 110% till varje kund, varje timme. Kvalitet är ledordet när man älskar sitt jobb. :)




Nyårsafton höll jag ett happeningpass i TRX i 90 minuter. Tiden gick fort och deltagarantalet var väldigt högt för att vara den dagen det var tyckte jag. Vilket gäng. Även seniorpassen är nu i full gång igen. Frågan är om inte detta är det absolut roligaste passen att hålla ändå. Om inte annat så absolut de mest givande. I slutet på februari kommer Grethe Svensson att återigen gästa oss på vårt pass, då kan nog även JAG räkna med att det blir en flåsig förmiddag. ;)

TRX - nyårsafton













Seniorer i full action.





















Under januari månad har vår VD varit rätt aktiv och köpt upp ytterligare tre klubbar, f.d. TIME, som finns i Bjärred, Kävlinge och Löddeköpinge. Verkligen passande för mig som har alla dessa tre på vägen till Helsingborg. Självklart vill jag gästspela även på dessa. Det är aldrig fel att bredda sina vyer lite. Dessutom har alla med guldkort också tillgång till de nya klubbarna. Att prova TRX med någon annan än mig kan vara riktigt skönt ibland kan jag tänka mig. Då finns detta på gymmet i både Löddeköpinge och Kävlinge. :)

Dags för mig att packa ihop mig och bege mig till Höganäs för en heldags arbete med reception och PT.

Det är måndag, gott folk,
and it's going to be a glorious day.



 

1 kommentar:

  1. grattis till en lyckade 2013 måste man säga :D Skönt att du är tillbaka och bloggar dessutom! - Meighan

    SvaraRadera