lördag 23 april 2016

Satsa på att bli kändis

Jag blev nyligen intervjuad av två studenter som läser strategi och varumärke på Lunds Universitet, och de hade tydligen uppfattningen att jag hade ett starkt personligt varumärke. De frågade en hel del om vilka sociala medier jag använder mig av i min yrkesroll och hur jag tänker kring mina val. De ställde också frågan om hur många som följer/läser min blogg och jag fick vara ärlig- jag har verkligen INGEN aning... Är det viktigt tänkte jag?Jag svarade något i stil med att om så bara EN person låter bli att ta självmord efter att ha läst min livshistoria på bloggen eller något av mina andra inlägg som fokuserar på livets glädjeämnen så räcker det. Men de fick mig att tänka, kanske det har betydelse ändå. Jag vill ju nå ut till så många som möjligt med budskapet att det GÅR. Du kan överleva sorgen av att förlora någon som står dig nära, du kan må bra trots depression, du kan nå dina mål om du verkligen vill, och även om det känns mörkt och meningslöst ibland så KAN du känna glädje igen. Det räcker att jag hjälper en person för att vara nöjd, men kan jag hjälpa fler så säger jag inte nej.
"Men, tänk om du blir så känd och inte har tid att hjälpa alla?" "Eh...jo men såatteeee... Om det händer får jag väl dra ner på tiden med familjen".
Risken att jag ska behöva genomföra det känns extremt liten så jag vågade mig på att skoja lite.

Men, jag gick faktiskt in och kollade lite statistik och det var riktigt fascinerande att se antalet läsare på mina olika inlägg här på bloggen... Kanske det här med överskriften gör att bloggen blir besökt? "En vanlig tisdag" verkar få mindre klick än "Tiden före mammas död". Jag borde kanske lägga krutet på en sensationell rubrik. OM jag nu är ute efter att bli kändis.

Nog om det.
Förra veckan gjorde jag min andra tatuering av tre. Jag valde det jag mest behöver höra de gånger jag vill hjälpa, göra eller vara mer än vad jag klarar av.




















Vad skulle  ditt mantra vara?


1 kommentar: