söndag 24 april 2016

Dagens bakslag


Denna dagen började bra. Två underbara PT-kunder som inspirerade mig redan klockan 7.45 en söndags morgon. Bästa starten. Sedan låter jag, trots allt jag lärt mig, ett mail från en chef dra ner mitt humör och starta min värmeplatta för ilskan inombords. Min terapeuts ord upprepas i huvudet - gynnar detta mig, gynnar detta mig...? Nej så klart INTE, men det finns två saker jag verkligen ogillar inom arbetslivet och det är att inte bli uppskattad och att bli utnyttjad. Jag är stolt över det engagemang jag ger i allt jag gör och besvikelsen när någon inte ser eller väljer att inte uppskatta det jag gör är extremt hög. Ni anar inte hur många gånger jag i ren ilska sagt upp mig i mitt huvud - men som sagt - gynnar detta mig i slutändan? Not so much.

Så, jag väljer just nu att använda den adrenalin min ilska gett upphov till genom att köra ett svettigt träningspass. Gynnar det mig i längden? - hell yes. Screw you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar