söndag 6 juli 2014

En PT-kunds berättelse

Ett stort tack till Sara, både för förtroendet att få vara hennes personliga tränare i nu över 6 månader; och för hennes fina i ord i sin berättelse. Det är svårt att beskriva hur givande mitt jobb är, men jag tror att hennes berättelse på något sätt visar hur mycket det ger även mig, som står vid "sidan om", när man ser någon lyckas och utvecklas på detta viset. Jag är SÅÅ tacksam att jag lämnade mitt liv på industri och satsade på det jag älskar mest, att hjälpa människor att på SITT vis hjälpa sig själva.


"I slutet av 2013 gick jag med ständig smärta i kroppen efter mina arbetspass.
Jag, som tidigare varit en ganska aktiv person, blev mer och mer stillasittande o vikten bara ökade.
Jag kände att det var dags att göra ngt åt saken snarast.
Efter en tids letande efter ett gym som skulle passa mina behov bestämde jag mig slutligen för NordicWellness Berga.
Den 3:e december 2013 klev jag på skakiga ben in på gymmet. Jag hade aldrig tidigare satt min fot på ngn träningsanläggning och tycker att det är allmänt jobbigt med folksamlingar.
Jag hade turen att genast bli omhändertagen av Linda Nygren. Jag köpte månadskort och bokade genast ett gäng PT-timmar för att verkligen komma igång.
Den 4:e december gick jag på min första PT-timme och detta var början på mitt nya liv!!!

Med andra ord hade jag tur att träffa rätt människa vid precis rätt tillfälle!

Jag hade motivationen, men vid tidigare träningsförsök har denna svalnat efter en månad eller två. Den här gången hade jag Linda som peppade och pushade när jag var på väg ner i svackorna och som hejade på när det gick framåt. Hennes fingertoppskänsla gällande människokännedom har gjort att jag hela tiden tänjt mina egna gränser men aldrig pressats över dessa.
Att jag frivilligt skulle gå på gruppass fanns inte på världskartan, men idag är jag där!

Att en gammal axelskada gjorde min träning ngt mer komplicerad var inget problem i vårt arbete. Linda anpassade smidigt träningen och hennes kunskap o förståelse har gjort att även denna skada nu är på bättringsvägen.

Det halvår som nu gått med regelbunden träning har varit tufft men väldigt roligt. Jag har nog aldrig tidigare haft så mkt träningsvärk. Jag har däremot inte längre ont i kroppen, orkar med mitt jobb och blivit betydligt aktivare på fritiden. Som bonus har sötsuget också minskat vilket förbättrat mathållningen överlag med rejäl viktminskning som resultat."

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




 
 
För mig som PT-visst besitter jag kunskapen och är en, ibland TUFF, drivande motivator när det känns extra kämpigt. Jag vet hur man jobbar runt eventuella skador för att ändå få bästa effekt och jag är bra på det jag gör, men viktigt att veta när man läser en berättelse som denna är att JOBBET, slitet, värken och framförallt VILJAN, fanns HELA tiden hos henne själv. Den som verkligen slitit och som ska ha eloge för framstegen är ingen annan än hon. 2016 (i min värld redan 2015...!) är hennes mål att tävla TOUGHEST, 8km löpning med tuff hinderbana, och jag VET att det kommer gå hur jäkla bra som helst.
Vill man så kan man.
Att vara PT är det bästa jobb som finns.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar