onsdag 23 juli 2014

Onsdag 23 juli

Första beställningen på länge från gymgrossisten är nu gjord. Jag räknar med att vara igång så pass aktivt runt v 35 att jag kommer vilja ha lite av dessa produkterna hemma. Fick slänga en av mina PWO-favoriter då jag inte använt det på ett bra tag. Just den är ett måste att ha hemma i hyllan när man börjar köra mycket och hårt så den kom direkt på listan.
Beställningen blev BCAA, PWO och ett nytt märke Black Burn - nåt nytt får man ju testa.
Och nu känner jag mig manad att ändå säga att jag ALLTID rekommendarar "vanlig" mat innan man lägger till kosttillskott. Ibland tror jag att för min del är kosttillskotten bara en placebo, något som får mig att SJÄLV driva på lite mer för att jag helt plötsligt "vet" att jag kan mer. Anledningen till att jag fick slänga min PWO och att mitt protein stått orört i 3 månader är för att jag inte anser att det behövs när man tränar den mängden som jag lyckats få till den senaste tiden. Med två tunga pass varje dag, då börjar jag känna att jag kan lägga till lite extra, men då ska det också vara under de mest aktiva och extrema perioderna - annars går jag alltid tillbaka till våra vanliga råvaror. Man kommer väldigt långt på keso, makrill, kvarg, kyckling, ägg och lax. Ungefär det som jag lever på när det är 100% fokus.

Idag väntar PT i Helsingborg och pass i Löddeköpinge, otroligt med så många bokade trots det underbara vädret. Skönt att se att en hel del ändå lägger in träning i sin kalender.

Nikon och jag har haft rätt kul tillsammans med bil/traktordäcken som finns både på gymmet och borta vid Pålsjö skog i Helsingborg.
























































Han har fått öva mycket balans, och jag lite kondition. Med det sällskapet är det mesta roligt även om man inte har en träningspartner med sig. :)






















Försäljning av PT går fortfarande riktigt bra, man skulle kunna tro att sommaren ändrar även detta och inte bara passdeltagarantalet, men faktiskt har det regelbundet kommit folk som gärna vill sätta igång och som vill ha hjälp till den bästa starten på träningen.
Faktiskt är jag till och med själv sugen på att få lite hjälp att komma igång, även PT-s kan behöva lit boost ibland; så-mitt första mål är att försöka få in lite pass i mitt redan fulla schema där jag har någon annan som leder och bestämmer vad som ska göras. Så kan jag "bara hänga på". :)

Nu bär det av på en långrunda med Nikon innan PT-dagen sätter fart! Ha en härlig onsdag i värmen!
















/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar