söndag 24 februari 2019

oviktigt pladder

Jag har SÅÅÅ mycket att säga så det är verkligen konstigt och förbluffande till och med för mig själv att det går så lång tid mellan mina inlägg. Och nu när jag väl sitter här så vet jag inte var jag ska börja för det är så mycket som inte blivit sagt.
Det här med tankar - vad är det man brukar säga inom beteendevetenskap om negativa tankar... 80% av det du tänker är inte sant.... och detta VEEEET jag. Så, av 138 hittills inlämnade utvärderingar så är tre negativa och 135 mer eller mindre extremt positiva. VARFÖR hänger jag då upp mig på de TRE istället för att wohooooa över de 135?! Men har jag lärt mig absolut ingenting? Obviously not.

Nog om det. Vi flyttar snart. Nu ska jag äntligen bo i den kommunen som jag börjat engagera mig så kraftigt i sen ungefär ett år tillbaka. :) Jag ser faktiskt fram emot ett lite större kontaktnät och kanske till och med lite mer sociala aktiviteter. Det har inte blivit så mycket av det sen innan jag blev sjukskriven.
På tal om sjukskrivning, tittade på Isabell Boltensterns senaste (tror jag) video. INGA symptom kvar? Hur är det möjligt? 5 år sedan hon var sjukskriven, men ändå. Känns som vissa saker kommer aldrig försvinna. Men finns väl hopp om hon nu anser sig symptomfri. Håller tummarna för det.

Mycket som känns bra just nu (när man skakar av sig sina negativa tankar alltså). Många vänners namn som poppar up i mitt huvud som får mig att le. Och alla kommer finnas mycket närmre mig när vi flyttar. Några från förr som jag önskar fanns kvar i umgängeskretsen men det är svårt när avstånd, barn och liv kommer i vägen.

Min förkylning satt i länge. Idag sprang jag (släpade mig fram) 2km som en start - förutom dans och yoga är det första träningen sen fredag för två veckor sedan. Glömde använda min nya klocka... Får testa den nästa gång :)

puss och kram*
L

1 kommentar: