söndag 16 mars 2014

Insight

Utbildningshelgen närmar sig sitt slut -återstår gör en lång väntan på Brommas inspirerande flygplats. Fyra timmar att döda så det finns gott om tidsmässigt utrymme för att knyta ihop min kunskapssäck.
Min mentala utmattning klockan 16.00 var värre än jag varit med om på mycket länge, en skön utmattning när hjärnan fått aktiveras till skillnad från kroppen.

Återigen har jag i alla fall fått bekräftat hur rätt jag gjorde när jag valde att byta yrke och satsa på det jag brinner för. Från skruvar, muttrar, kretskort och kablar till hands on förbättra folks liv.
Det jag gör lägger fler levnadsår hos andra människor, det ökar deras livskvalitet, deras självkänsla och självförtroende.  Hur många kan säga det? Jag har sån jävla tur.

Och med den rollen kommer en enorm önskan hos mig att vara den bästa möjliga PT jag någonsin kan vara - att ge 100 till VARJE individ oavsett antal köpta timmar, utgångsläge, mål, vilja, motivation.

Den dagen jag anser mig kunna allt och inte vara i behov av vidareutveckling, nya infallsvinklingar och kunskap - please kill me.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar