lördag 12 september 2015

Lite nytt

"Det händer lite väl lite på din blogg". Min PT-kund är i alla fall ärlig.

All vaken tid har jag den senaste tiden lagt på jobbet. Det är inte bara timmen med kunden utan även förberedelse och efterarbete; administrationen är lika viktig som timmen med kunden i min värld - vi vet ju alla att jag är lite av en perfektionist... Så jo, bloggandet har fått en lägre plats på prioritetslistan men förhoppningsvis i oktober kan det bli lite ändring.
Varför? Jag har äntligen vågat ta steget att satsa fullt ut på PT och släppa min 50%-iga tjänst i receptionen. För sju dagar sedan firade jag 3 år som licensierad PT och nu ä det dags. Det är så KLART blandade känslor, det var där allt började. För första gången hade jag en chef som lyssnade, en chef som ville se mig utvecklas och en chef som trodde på min förmåga. Det är i receptionen jag träffat nästan alla min trogna kunder och det är där intresset för PT och gruppträningsinstruktör väcktes. Utan det jobbet och den chefen, vem vet var jag varit. Men som alla runt omkring mig säger - man kan inte göra allt. Var sak har sin tid och jag vill verkligen satsa helhjärtat på att coacha andra.

Dessutom har jag precis tagit över PT-bloggen på Nordic Wellness hemsida - jag har fått genomgång kring programmet och gått igenom lite riktlinjer. Här kommer en hel del tid läggas, jag hoppas att ni som följer mig här också kommer läsa och kommentera den bloggen som kommer ha fysisk aktivitet på ett eller annat vis som röd tråd genom allt.

För några dagar sedan fick jag en leverans från Siba med produkter som ska recenseras. Jag, tillsammans med andra PT's från NW runt om i Sverige, från och med den 17e september ingår ett samarbete med Siba där alla som köper någon av deras produkter får en månads gratis träning hos oss och en 30-minuters PT-timme med mig. Just nu har jag en Jawbone Up3 på mig som jag synar i sömmarna. Mer om detta kommer säkerligen under nästa vecka! :)

Sist men inte minst har jag även tagit på mig att jobba som PT på Nordic Wellness i Kävlinge, vilket har visat sig vara ett väldigt positivt steg - underbara kunder, taggade och glada över att äntligen ha en PT på klubben och jag trivs väldigt bra med både platschef och kollegor. Förr (för länge sedan, nästan i ett annat liv....) tyckte jag att det var skönt att vara på samma plats, veta vart jag skulle och exakt hur varje dag såg ut, nu uppskattar jag variationen och skillnaderna mellan klubbarna, folket och miljön. I Kävlinge är jag en dag i veckan - tisdagar. Ni är välkomna att hälsa på! ;)

Som ni kan se så händer det en hel del även om bloggen stått stilla. :) Dessutom har jag varit sjuk i två veckor och träningen varit obefintlig-det kliar i hela kroppen och jag längtar tills jag kan sätta igång igen. Min kropp har verkligen behövt sova - och jag ÄR så pass smart att jag förstår att det är kombinationen av stressen jag känt den sista tiden över att inte hinna med och ett därav mindre fokus på rätt sorts mat, som gjort mig mottaglig för sjukdom. Så från och med oktober hoppas jag på en vändning med mer tid för kärlek, träning, planering, vila och livet.

Stort tack till alla runt omkring mig som tror på mig och sparkar mig i rumpan när jag själv inte inser att det är för mycket. Tack vare er ser jag nu en ny början och har ett nytt fokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar