fredag 13 juni 2014

6 veckor

Jodå, jag lever. Sammanlagt blev det 6 veckor utan minsta lilla träning. Inte ens på mina egna pass rörde jag mig märkbart själv. Fick bli korrigera och peppa endast. Det var LÄNGE sen jag hade den långa ofrivilliga pausen och ja - rena katastrofen i min värld och det är verkligen svårt att hitta tillbaka där jag var både konditionsmässigt och styrkemässigt i februari/mars.
För att inte tala om RUTINEN. Kroppen har vant sig vid att vara en lat soffpotatis, psyket har vant sig vid att inte kunna prestera och hjärnan har vant sig vid att plocka bort mina egna pass i schemat och planera in kunder eller annat här. Alla tre nya (och riktigt värdelösa) rutiner är svåra att bryta.
 
En snabb sammanfattning av dessa 6 veckor plus 3 - ska vi kalla dem - "uppstartsveckor". Får ni här i bildform så vi kan gå vidare sen.
 
 
 
Mycket soffa har gjort att jag har slutfört mitt stora broderiprojekt. Några missar som jag gärna korrigerat men i det stora hela kan man i alla fall se att det är Nikon. Har ett nytt projekt på g som inte är påbörjat, men räknar med att semestern (som börjar på söndag!) ska sätta den bollen i rullning. :)
 
Förra torsdagen, den 5 juni var det första dagen för ett år sedan som Isabell och jag fick kontakt med varandra för första gången. Det är så mycket kärlek, respekt, förståelse, omtanke och lycka i denna relationen så jag har inte ord att beskriva hur hon förändrat mitt liv. Vi valde att göra denna dagen extra speciell genom att, tillsammans med familj via blodsband och familj vi valt själva, gifta oss i strålande solsken på Pålsjö paviljong i Helsingborg.
 
 
 
 
 
 
Som personlig tränare på Nordic Wellness rullar livet på, jag har som jag förstår det, väldigt nöjda kunder och ryktet verkar gå då jag verkligen fortfarande är extremt uppbokad trots det fina vädret och säsongen vi är på väg in i. Jag är så extremt tacksam för både mina PT-kollegor, min chef och övriga NW-kollegor som bara gör det helt underbart att komma till jobbet.
Kvartalsmöte med PT-teamet i Skåne hölls i början på juni och inspirationen efter dessa möten får min hjärna att jobba på högvarv. Jag delade med mig till kollegorna om vad som gäller vid fystester och mätningar hos oss på Nordic Wellness, därefter lite brainstorming och smalltalk och sen var jag laddad med ny sprudlande energi. Massa idéer men så lite tid att genomföra dem på!
 
 
 
 
En kort sammanfattning av livet de senaste veckorna. Om någon timme bär det av till sista arbetsdagen innan semestern och SEN har man att göra!
Visst är det komiskt att det är på semestern man räknar med att komma ifatt, få gjort saker, prestera? Kanske mer tragiskt än komiskt egentligen men så är fallet. Stugan ska högtryckstvättas, laseras, boden ska städas, rengöras och laseras den också, blommor och buskar ska planteras, staket ska bytas ut och målas, delar av taket ska lagas, nästa termin på dansen ska planeras, höstplanering för kunder ska göras, nya kunder ska kontaktas och bokas in, nya övningar till seniorerna ska fotograferas och ny musik ska sättas ihop. Jodå, brist på sysselsättning har jag då aldrig!
Jag önskar er alla en underbar fredag den 13:e!
 
Vi ses på Nordic Wellness!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar