lördag 2 augusti 2014

Uppdatering

 
Blogga varje dag är inte riktigt min stil. Och helt ärligt tror jag man tröttnar på att läsa andra folks tankar VARJE dag, ens egna kan ibland hålla en tillräckligt upptagen som det är. ;)
 
Jag var faktiskt riktigt taggad för PT och jobb och gym denna veckan, men inbrottet drog ner mig lite samtidigt som jag ju var tvungen att faktiskt finnas på plats lite i stugan för snicnare och låssmed - något jag inte räknat med. Ändrade på lite kunder för att kunna vara med när de nya låsen sattes in idag. Nu är det bara det nya fönstret kvar.

Tror jag är uppe i sammanlagt sex inbrott i stugan sen jag var så pass stor att jag förstod vad det innebar med inbrott. Jag minns att det kändes jätteobehagligt första gången, nu blev jag mest förbannad och önskade att de var kvar så man kunde sätta dit dem.
Får se när man får chans att spela Nintendo 8-bitars igen... 
 
 
 
 
 
Projektet med ettårspresenten till Isak är klar.
 
 
Före/efter. Det var lite meck, men nöjd med slutresultatet. 
 
 
Jag lovade också lägga in nåt på vad som gjordes under semester och det blev en hel del. Vi oljade staketet runt stugan, rev altanstaketet och byggde ett nytt, oljade trädäck och målade nya altanstaketet, rev bort en del av taket, lade ny papp och satte dit takpannor och nya brädor igen, vi högtryckstvättade huset och boden, laserade huset EN gång, boden tre gånger, städat ut och "inrett" uteboden, satt lås på dörren, målat fönsterluckor. Monterat ner och förberett det som ska hämtas i stugan på flyttdagen, målat lite stolar och hyllor plus så klart klippt gräset några gånger.
Känns skönt att mycket alla "måsten" vi hade för stugan är avbockade, nu är det två veckor tills flyttlasset går och fokus blir Häljarp istället.
 
Enda bilden jag hade på boden som jag kunde hitta nu,
där man ser hur den såg ut innan.
 
 

 
 
Som ni säkert sett så är bloggen också lite förändrad, nu kan man hitta lite fler informationssidor, om man t.ex. vill veta mer om Nordic Wellness som gym, mig som person eller personlig träning allmänt.

Sist men inte minst avslutar jag med Nordic Wellness sötaste maskot. :)
Där ser ni broderiet när det är klart, med NW's logga. En vandrande reklampelare, nu är det bara väskan med veckokort som fattas sen borde han ha lön! 
Hoppas ni alla får en härlig fredag, här blir det fredagsmys med kvargdip och gurka- och morotsstavar. Nyttigt och gott!

 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar