lördag 15 april 2017

Gör sånt som är kul

Idag har jag försökt vara här och nu hela dagen. Planen var att jogga runt sjön – långsamt, men snö den 15e april fick mig att tappa lusten. Jag vill ha vår. Sommar. Istället har jag njutit av en varm brasa och lugnet i soffan nästan hela dagen. I natt fick jag sova hela natten. Vaknade inte var tredje timme och drömde inga mardrömmar. Jätteskönt.
Jag vill inte åka härifrån, men jag ser fram emot mina två timmar av jobb imorgon.
Framför brasan med Nikon har jag försökt skriva ner så mycket jag kommer på som ger mig energi, allt från doften av barrträd en solig sommardag till svetten efter ett pyramidset i bänkpress. Jag tycker om MÅNGA saker när man börjar skriva ner dem märker jag. Tyvärr är det mycket jag inte tagit mig tid till att njuta av på ett tag.
”Du måste göra sånt som är kul”. Jo men DUH...
Det måste väl vi alla göra för att inte gå under. Och jag GÖR det jag tycker är kul – från morgon till kväll när jag jobbar och jag får jättemycket tillbaka. Rent ut sagt jävla skit att det inte räcker. Jobb/fritid – fritid/jobb. Men men, jag gör absolut ingen nytta om jag fortsätter så här så det är bara att se till att strukturera och fördela. När det är jobb är det jobb och när det är fritid är det fritid och då får jag INTE jobba. Jag har en lång fin lista över annat jag kan göra.
För många år sedan, när min mamma gick bort, skrev jag mycket. Och läste mycket. Boken ”writing to heal – A guided journal for recovering from trauma & emotional upheaval” var en av många böker jag plöjde. Det stämmer fortfarande, att skriva ner och dela med sig av sina känslor och erfarenheter har en förlösande effekt. Man är aldrig ensam, ibland kan det vara bra att bli påmind om detta lite nu och då.

Sov gott. 🐣


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar