söndag 14 april 2013

Respekt

Allt går sååå bra just nu. Jag mår BRA. Ibland måste man påminna sig om detta. Om man inte kan vara glad över det man har, hur vet man att man blir lyckligare med MER... En vän som lagt in det på FB och det är ju sant... Man kanske ska visa lite tacksamhet för det som faktiskt känns bra och som gör en glad.
Jag lägger mycket tid (och svett kanske jag erkänna!) på Body Combat 54 just nu. Nyvunnen respekt för alla som följer koreografier på detta viset. Inte lätt. Men man får ju åtminstonde träning med all övning... :)
Tur man har gott om plats i sin lilla 1:a!
 
Hans engagemang lämnar väl lite att önska.....

Men stretchen EFTERÅT är han med på!



Mycket som händer på jobb just nu känner jag. Lite frustration ibland men det finns en man kan prata med som alltid lyckas få upp min självkänsla och prestationslust igen. Alltid lite mer stärkt och min jävlar anamma kommer tillbaka efter samtal med henne. Faktum är att jag är riktigt bra på det jag gör - antagligen för att jag älskar mitt jobb - och det ska jag fortsätta med. Bli bättre och bättre, utvecklas, satsa och aldrig ge upp. Varför skulle jag när jag för en gångs skull VET vad jag vill :)) Verkar ju jäkla korkat!

Skyltarna i Höganäs är uppe! Fina fisken!



Dieten går förhållandevis bra. Har hittat en balans där jag långsamt går ner. Ingen rush, så förhoppningsvis inte muskler som blir lidande. De översta två rutorna syns - de LÄTTASTE att få fram kan ju tilläggas... Så det är mycket kvar. Men lite i taget så går det nog.
 


Jo det kunde varit bättre, men - "bättre och bättre da' för da' HEJ!"
 
 

 En av mina närmsta vänner har äntligen fått hem sin efterlängtade krabat... Herregud... Jag behöver BEVIS om jag ska tro på att min var så här liten en gång i tiden!
Var och släppte av lite A-fil och tidningspapper och fick mig lite bit i fingrarna... En underbar liten sak, kommer göra sin husse gladare än han varit på länge vilket gör mig glad bara det. Och det kommer ge Nikon lite utmaning i hur man behandlar andra hundar. Nu får det jobbas. Linda ska bli ÄNNU tuffare i uppfostran - till glädje för uppfödaren och skräck för exfrun... Inte precis någon här som tyckt att jag mesat tidigare... Men kanske på denna punkt får man ta sig i kragen. Gör om gör rätt!
Förvisso Anders bild men jag tror jag får låna den... :) Är han söt eller vad?!



Fick ett försenat påskägg... "Du kör ju diet så man kan ju inte ge dig godis i ägget"... Det kallar jag att A - tänka till, B - ha förståelse!
Tack! Väldigt söt present!



Nikon tyckte nog att det fattades nåt dock... Han går INTE på diet!


Imorgon väntar en ny vecka, ser fram emot denna! Mycket jobb, mycket skrutt-tid, lite vänner, tid med min far och kanske kanske kanske till och med ett besök i stugan... :) Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar