fredag 5 juli 2013

Full rulle

Nu är det nästan så man har en ny kund varje dag. Mycket action, och man lär sig extremt mycket själv ju fler människor man hjälper. Det finns många olika "brister" i folks rörlighet, styrka, balans osv. Eller man kanske ska säga att det finns många olika "styrkor", istället för brister. Vi skojade en del om det när vi gick vår PT-utbildning. Först bryter de ner en och påvisar alla brister vi har i leder, muskulatur, balanssinne och skelett innan de bygger upp oss att kunna hjälpa andra. Kontentan är väl att vi ska inse att ingen människa har den perfekta kroppen, det finns alltid något man kan förbättra och förändra.
Tre nya kunder idag visade detta tydligt. Tre helt olika individer med helt olika problematik, diskbrock, miniskskada och överrörlighet, mitt jobb blir aldrig tråkigt och jag har verkligen lärt mig hur jag ska använda mina kunskaper för att hjälpa klienterna komma till rätta med sina problem.

Själv går det också jättebra träningsmässigt faktiskt. Alla små "hålor" mellan klienter ger mig tid att fokusera på min träning också. I förrgår körde jag 30 minuter bara bänkpress på 50 kg. 12:or och 10:or hela vägen. Kändes till och med liiite igår.
Ryggen börjar kännas lite bättre efter massage och mycket egen rehab. En massagetid till tänkte jag unna mig då knutan fortfarande sitter kvar, men det är betydligt bättre.
Igår blev det ett ordentligt ryggpass igen, en vecka sen sist. Riiiktigt skönt.





















All rehab för fotleden börjar också ge lite resultat. Nu verkar det som att det bara är vid hastiga rörelser (alltså när jag är oförberedd och inte hunnit spänna musklerna) och vid extra tryck som det gör ont. Skönt. Har verkligen försökt att sitta med det där gummibandet ofta, ofta, och jag tror även att vibrationsplattan har hjälpt en del.
Idag testade jag kesella och FUN-saft för första gången med egen blandning. Helen bjöd för någon dag sedan och jag får erkänna att det var helt ok, och kan näkert ersätta lite sötsug ibland. Hoppas det.

















Försöker hålla koll på maten, pratar med många som vet mer än jag kring vissa bitar och försöker hålla mig till det jag bestämmer för dagen och hålla mig undan det jag vet drar ner mig. Vissa dagar lättare än andra.

Imorse njöt jag av tiden att montera min nya BÄNKPRESS. Väntat läääänge nu (6 dagar...) och efter att ha flyttat runt den från hörna till hörna till mitten, till på sniskan, till bak-o-fram så har jag nu bestämt mig!






















Stången är riiiktigt riktig, inget fusk där inte, och den är så oljig och ny så man blir helt brun och kladdig om händerna när man håller i den. Inte det BÄSTA så klart, men det försvinner nog efter hand.

Bjuder på lite bilder på min nya dekoration.










Första provrundan







 Snart iväg för PT igen. Lovely lovely.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar