fredag 26 juli 2013

NW på festivalen och litta till

Det händer som vanligt en hel del. PT-verksamheten är fortfarande aktiv men just denna veckan och nästa märks det att vi verkligen är mitt inne i semestern för många. Nästa vecka är det jag som tar ledigt, därav bristen på PT-kunder just den veckan. Jag räknar naturligtvis med att gymma själv och självklart också besök i STUGAN. Gjorde en spontantrip dit idag och det var helt klart värt det även om vi bara var där i några timmar. Vi hann det mesta och dessutom hade vi sällskap. Lägger in bilder längst ner för er som vill se :) Själv kan jag ju aldrig sluta fotografera min vovs men inser att det inte är lika kul för alla andra.

Den egna träningen går så jäkla bra just nu, kanske delvis beroende på att jag tagit tag i psyket och maten ordentligt. Det är tufft att inse att man är sockerberoende och jag har nog inte till fullo insett hur jag ska hantera det och vad jag ska ge upp. De flesta jag pratar med säger "man måste ju leva också", ibland undrar jag om jag måste börja svara nej på det nu, pga detta, eller om jag kan ha ett liv TROTS det. Ska det innebära helt sockerfritt eller kan jag hitta sätt som gör att vissa saker fungerar? Jag hoppas klart på det senaste. ALDRIG en bit av Annas kladdkaka, aldrig en chokladbar på gym? Gillar inte den tanken alls... :)  Jag forskar i alla fall väldigt mycket i detta just nu, försöker hålla mig till specifika tider för mat och ser till att så liiite socker som möjligt passerar läpparna. Visste ni t.ex. att Gainomax faktiskt innehåller ganska mycket onödigt socker...? Klart man vet att det FINNS socker i den, men tja... kanske inte fullt medveten om ALLT... lägger in en länk för er som vill läsa lite mer om detta, riktigt intressant och informativt skrivet av Mr Löwgren.

Fitnessguruns Gainomaxåsikter

Anyway - köpt hem lite material, börjat prata med en del som varit med lite längre och slänger iväg mig på lite möten för att prata av mig ibland. Det hjälper faktiskt och den senaste veckan har jag mått mycket bättre även om kanske lite irritation uppstått när man inte kan få det man vill hur som helst... :) På festivalen frågade jag till och med i ett stånd "är där mycket socker i?"... Jösses.....


Jag klagar ju inte på maten i och för sig!


Mindre roligt att aldrig handla ur denna igen...

Innehållet i salladen på Maxi.... :)
















































På tal om festivalen... Vilket DRAG vi har på Nordic Wellness-timmen på Performance-scenen! Jag har så enormt härliga kollegor, så extremt proffessionella instruktörer och vilken stämning! Ja, jag var helt lyrisk efter båda våra uppträden. Blir så stolt över mina kollegor och den energin de har. Love it.
Imorgon kör vi vår sista timme 16.00 och jag ser fram emot det lite extra då det är två killar som lovat utmana mig i armhävningar som inte "kunde" vara med idag... :) Vi får väl se om de står vid sitt ord...
Imorgon bjuds det på Zumba och Bodypump och Tabata (igen! Denna gången kör vi armhävningstävlingen INNAN så jag har alla krafter kvar på RÄTT ställe!). Det blir nog lika livat som våra tidigare. Här kommer lite bilder tagna under dessa två uppträden.

















Ida - grym på Body Combat

 




Älska Burpees!












































Och här är bilderna på skrutt. Love love love!





 

Här är då Revan, INTE Nikon :)





















Det här var vårt...





















Garanterat tycker alla det är lika mys!
























Mmmmmm sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar