onsdag 10 september 2014

Internet

Äntligen - efter nästan en hel månad av inget Internet är det nu äntligen up and running. En kompensation på 2400 kronor från Telia gör väl deras bristande kunskaper lite lättare att hantera...
En hel del som äntligen går att få gjort - hemsidan för dansföreningen är delvis uppdaterad och lite mail skrivna som man inte kunnat göra via mobilen. Kvar nu är lite träningsprogram, arbete i BRP - systemet vi använder på jobb; och så klart bloggen. Folk kan ju tro att jag gått och dött...
 
Gårdagen bestod, förutom av PT-timmar, av ett fyra timmar långt PT-möte. Älskar dessa möten - att få träffa kollegor, inspireras, motiveras och bara diskutera eventuella frågetecken, övningar och problem. Jag är alltid extra taggad på mitt jobb efter dessa möten.
 
 
 
 
Huset är så gott som färdigt. Till och med hobbyrummet är målat, tapetserat och iordningställt. Bilder kommer.
Idag fyller frugan år - smidig som jag är glömde jag detta tills vi satt i bilen och hon "men du har glömt vad det är för dag idag va?". Jodå-jag har full koll på allt runt omkring mig och håller inte ALLS på att jobba mig mot bristande hjärnkapacitet. Känns tryggt.
 
Egen träning - not so much. Var det kanske därför jag valde detta yrket - för att jag vill hjälpa andra mer än jag vill hjälpa mig själv? Inte vet jag, men int' går det bra int'. Än så länge skyller jag fortfarnde på huset och att jag vill få vissa saker färdiga innan jag kan börja fokusera på mig själv... Tråkigt bara om man kommer upp till Fitnessfestivalen och presterar 25 reps på SM efter att ha gjort 37 förrförra året... Men jag skjuter den problematiken framför mig LITE till.
 
PT-biten däremot - där går det så jäkla bra att timmarna inte räcker till. Underbart men så många människor som vill ha hjälp att nå sina mål. Hörde procentsatsen för de som går till gym med en målsättning - Bara ca 5-10% når sina uppsatta mål utan en personlig tränare, men MED så ökar detta till ca 80%. Det befäster väl lite det jag sagt hela tiden att ALLA borde ha en personlig tränare. Om så bara en gång i månaden för att upprätthålla fokus och motivation och skapa variation, så borde ALLA ha en. Tur att man finns helt enkelt! :)
 
Och just därför har jag lite annat att göra just nu - planering för dagens och den fortsatta veckans kunder får börja NU.

 
Ha en UNDERBAR onsdag i det fina höstvädret!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar