söndag 2 november 2014

Halloweenhelg med familjen


Äntligen är penicillinkuren över. Kroppen mår bättre men det mentala är sämre. Det var länge sen träningen funkade optimalt och med 27 dagar kvar till tävlingen så börjar det kännas lite motigt.
Men, igår var första dagen utan penicillin och jag körde ett lugnt bröstpass på låg vikt med extremt många repetitioner för att komma igång. Det känns att man tappat styrka, och på de pass jag hållit känner jag att den allmänna prestationen fått sig en törn och jag blir andfådd av att bara visa övningarna. Med en gradvis stigande träningsfrekvens så hoppas jag att jag har fått all den sjukdom jag skulle ha för ett tag framöver.
 
På fredagen jobbade jag heldag på jobb - det är mycket just nu - med jobb. Känner att jag inte riktigt hinner med att vara så bra som jag vill vara och få gjort allt som jag vill ska bli gjort och det drar ju så klart ner måendet lite. Däremot hjälpte Isabell att sminka mig inför fredagen och jag fick en hel del glada miner från medlemmarna.
 
 
 
 
 
 
Hemma har jag äntligen både haft tid och orkat vara tillsammans med barnen och vi har haft riktigt roligt under helgen.
 
 
 
 
 
Benjamnin har till och med hjälpt oss riva ner två skåp, så nu har arbetet med köket officiellt börjat. Blir lite styrketräningn av detta också. I veckan kommer den nya kylen och frysen och sen måndag v 47 kommer köket. innan dess ska det gamla vara rivet och golvet vara lagt. Kul! :)
 

 
 
 
En fördel med att inte ha orkat röra sig så mycket är ju att man måste sitta mycket. Så, väldigt många årsplaneringar till mina kunder är klara och programupplägg. Lite kostscheman och lite fler program så är jag till och med före med mycket av novembers göromål.
Snart ska jag iväg till Nordic Wellness Löddeköpinge för att hålla pass och så ska jag se till att få in lite uthållighetsträning för triceps. Det blir lite enformigt med att köra bröst och triceps, men med så lite tid så får resten av mitt träningsupplägg vänta tills efter tävlingen. Jag ser fram emot att träna "vanligt" igen, med mitt eget fokus och inte tävlingsfokus. Tror inte det blir så mycket mer tävling för mig sen, det går lite stick i stäv med mina andra mål som inte alls är uthållighetsinriktade. Plus att jag ser fram emot att träna så mycket så att jag kan använda mitt protein utan att tycka det är slöseri med pulver. :)
 
Hoppas ni haft en bra träningshelg, en ny vecka väntar - ha en fortsatt bra söndag.
/L
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar