onsdag 11 februari 2015

En perfekt dag

IDAG är det mycket som snurrar rundor i mitt huvud. Det var LÄNGE sen jag hade en dag så underbar som denna och eftersom jag är en sådan person som alltid ska analysera allt (ibland överanalysera...) så sitter jag nu och funderar på "vad gjorde denna dagen så extra speciell och så extra energifyllande jämfört med andra dagar?"

Dagen började med en alltför tidig ringning av väckarklockan (dock inte ovanligt - den ringer alltid för tidigt i min mening men upp kommer jag ändå alltid!) och jag visste att jag skulle ta barnen till dagis på egen hand för första gången (ja, första gången någonsin, vi gör det alltid tillsammans!). Jag ställde in mig på ett herrans liv att "vi vill ha MAMMA", men nej - två små änglar hade jag hela morgonen. Kläderna kom på, tänderna borstades, det kissades och båda vandrade nerför trappan utan protester. Iväg till dagis, jag lämnade in dem utan protester-fick slängpussar och vinkningar i fönstret och sen tillbaka hem.
Inplanering av tider med kunder - både helt nya och rutinerade - dagarna fylls fort. Nyopererade frun kommer ner och får lite te och vi småpratar lite innan jag beger mig till jobb och hon sätter sig i soffan med svärmor som jag vet kommer ta väl hand om henne hela dagen.
En PERFEKT morgon, kan det bli bättre?
Jodå - resten av dagen i samma anda: Iväg till gymmet där jag möts av först den "lilla röda G N O" - den bilen på parkeringen gör att man blir glad direkt - chefens bil - ovanlig effekt av att se bossens bil, men så är det. Sen såg jag den vita NW-bilen och inser att Suss är på plats - guuuu vilken inspirationsförmiddag jag ska få.
Och det fick jag - inspirationsföreläsning om sälj och service - och om jag inte var taggad förr att få folk att förändra sina liv med hjälp av mig som PT och Nordic Wellness som gym så är jag bara ÄNNU mer på g nu.
Faktiskt - jag är en SUPERHJÄLTE!




















Mitt jobb är ju HELT FANTASTISKT egentligen! Hur många får vara med och hjälpa folk göra totalomvändningar i sina LIV? Hjälpa dem bli starkare fysiskt och psykiskt, få dem att inse hur mycket de kan klara av, hur mycket de kan förändra, och hur mycket de kan förbättra sina liv med bara några enkla medel. Jag vet att är lite löjlig, men håret reser sig på mina armar när jag tänker på vart jag har varit och vart jag nu är. Nöj er ALDRIG med mindre än ni förtjänar - när man är på rätt plats så är allt - ALLT arbete värt det.






Mycket av det som Suss sa på föreläsningen VET jag ju redan - det är ju inte atomfysik precis - men ibland blir man "hemmablind", frasen att bli "set in your ways" är så sann, man bara "maler på" - dagarna som gick, inte visste jag att det var livet. Det är ju bara för tragiskt. Hon frågade i slutet på föreläsningen -vad tar ni med er från idag. Just nu vet jag inte vad jag svarade när vi satt där, men nu känner jag att det jag tar med mig var: "när du känner att det är dags för en förändring - gör den. När du känner dig "färdig" - gå vidare. Där du brinner - där stannar du. Förändringar sker när du vågar ge dig ut utanför ditt trygga staket, utanför din comfort zone." Jag tror jag hittat mitt eget mantra:
Våga - Brinn - Vinn.
















Jag lämnar er ikväll med en lite djupare fundering - vad brinner du för? Gör du det du brinner för?

God natt alla - ha en underbar kväll.

/L

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar