söndag 24 februari 2013

I'm back!

Äntligen...
Första dagen med träning på 13 dagar.... Hade NÄSTAN glömt hur fruktansvärt underbart det är! Idag har jag påmint mig själv TVÅ gånger varför jag älskar det så. Ett pass imorse, 45 minuter och sedan 45 minuter ARMY vid 14.
Good to be back.

PT-kund idag. Ibland tycker jag det är fascinerande hur man kan prioritera allt annat än sin egen hälsa, även om man vet vad man egentligen behöver göra... Skulle förvåna mig mycket om någon skulle höra avgasröret lossna och tänka att "det har jag inte tid med, det får vara så".... Men att ignorera sina egna krämpor det är mycket lättare...
Minns inte vem som sagt det eller exakt hur det ska vara men kloka ord: Den som inte tar sig tid till träning & hälsa, får förr eller senare ta sig tid till sjukdom.
Så sant så.
Jag är så glad över alla som tar tag i sig själva, satsar på sitt eget mående och väljer att köra PT-timmar med mig. Om så bara för att få upp motivationen så ger det så enormt mycket att få hjälp med vad som är helt rätt för just denna kroppen. Vilka delar är svaga/behöver extra attention och vilka delar är starka och uthålliga... Satsa på sig själv - så kan man själv i sin tur satsa på andra.


1 kommentar:

  1. Härligt!
    Så fort jag är fri från förkylningen är jag tillbaka. LÄNGTAR! :)

    SvaraRadera