lördag 16 mars 2013

Lite allmänt pladder

Lördag, klockan är 16.30. Halvligger i soffan, filten över mig, skrutten på golvet i djup dvala. Tankarna går fram och tillbaka i huvudet känner jag. Kanske vore bättre om jag tog tag i jobbpapperna som jag tog med hem för att fixa så hade tankarna hållt sig där de varit för det mesta den senaste tiden. Men, ibland behöver man en paus även om man älskar jobbet.
För någon dag sedan fick jag ett överraskande meddelande på facebook. Min dag blev lite bättre, jag lite starkare, och tilltron till min blogg stärktes. Kanske den ger något ändå.

"Jag läser så ofta jag hinner, och tycker att du är en himla stark individ, både i din träning och hur du hanterar allt livet bjuder på (både gott och ont).
Tack för allt som du skrev om din skilsmässa förra året, en nära vän till mig gick igenom samma sak exakt samtidigt, så det var bra att kunna läsa om dina tänker för att bättre stötta henne.
 Att har följt med din resa som PT, din egna träning, och hur du har växte så otroligt mycket på så många plan har varit inspirerande. Tänk om alla var så modig och varm som du! Hoppas att du fortsätter att skriva och att 2013 blir en riktig kanon år för dig, på alla plan."

Värmande ord... De kommer sparas, något att gå tillbaka till när en dag känns extra tung.
 

Bjuder på lite mer ärlighet om mig själv via en bild som jag kände beskrev mig ganska bra! :) hihi*














PT-yrket, det bästa beslut jag någonsin tagit. "Det är din förtjänst", säger kunderna, men det är ju verkligen inte det - det är BARA deras egen förtjänst, jag guidar och peppar, men DE gör jobbet, och jag blir så fruktansvärt inspirerad själv av deras framsteg att kärleken till träning och välmående bara växer.
Värsta framgångsstoryn har vi här, vilken utveckling på 16 möten ihop, vilken motivation och jäklar anamma som fortfarande sitter i. Lika positiv och glad varje gång vi ses och här händer det saker!
Snygg till födelsedagen - INGA problem. Redan där! Så jäkla häftigt!





































Vädret här är verkligen upp och ner just nu... Men, jag har fortfarande EN som inte gnäller! :)




 


Igår fick jag till ett oväntat pass. Tack vare byte av arbetsstad, alltid trevligt. Blev riktigt tufft bröstpass och faktiskt känns det idag. Gillas. Nu kör vi ju uthållighet vilket inte är det roligaste men kan hjälpa med till en bättre placering på tävlingen i december än jag hade förra året. Så det är bara att stå ut. Mjölksyra - I will learn to appreciate you...

Fick hämtat ut mina krokar idag. Ser fram emot att prova dem i veckan som kommer. När greppet börjar ge vika kan jag fortsätta ändå... Inte samma märke som det jag fick prova på gym, men hoppas att detta kommer fungera precis lika bra.


















Fick tjejkväll med Yvonne igår, jäkligt nice. Jag lyckades till och med se en HEL film, även om jag satt och gjorde lite annat samtidigt. Jag är STOLT!


Skrutt tycker sådär om det hela....






















En god vän hälsade på hos min uppfödare idag. I väntan på att själv få en valp och nu återstår 4 veckors väntan.... Inte helt hundra om det blir just denna, men herregud vad söt... Tänk att skrutt varit så liten en gång i tiden... Helt underbart....



















Nu blir det matlagning och disk och ytterligare soffhäng. Lördag, en go dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar