torsdag 9 maj 2013

1.00.59

Senaste dagen med ansträngning var den 4 maj - springtime. Efter att ha fattat att jag kollat på fel klocka och insett att jag faktiskt inte sprang på 1 timme och 9 minuter, sämre än förra året - trots att det kändes bättre detta året, är jag nu nöjd med prestationen.




Med tanke på att jag inte förberett mig speciellt - dvs ingen träning på löpband alls, och sammanlagt 8km totalt inför loppet, uppdelat på tre tillfällen, så är jag väldigt nöjd. Borde inte vara omöjligt nästa år att ta bort de där fruktansvärt störinga 59 sekunderna...


Laddade till tusen - jag och Jeppe!















Stämningen hög, vädret underbart!









Tina dansar sig uppvärmd! :)






















Men, den största vinsten detta året var att förutom träningsvärk (oundvikligt...) så klarade jag mig utan fotledsproblem och utan höftproblem, både under loppet och efter. Personligen tror jag att min regelbundna träning med TRX är anledningen till att jag börjar få rätt på detta.

Det händer mycket just nu, och jag är medveten om att det jag borde fokusera på är träningen för att ta mig igenom allt, samtidigt vill jag vara i stugan så mycket som möjligt för det ger mig också kraft och energi. Att inte ha tränat sen 4 maj och det är den 9:e idag är inte bra. Behöver träningen för att ventilera och utan den blir det kanske lite för mycket analyserande och det är väl mindre nyttigt i vissa lägen :)
Fick spendera ganska många dagar i stugan den senaste veckan dock, em hel del eget arbete plus att jag fick hjälp av Yvonne med de tråkiga högarna efter krattningen :) Allt blir roligare närman är två :)

















Fått samtal av en mycket god vän som jag inte pratat med på flera år och dessutom oväntade tackkort och presenter från människor för saker jag inte ens vetat att jag gjort. Allt detta har kommit precis när jag behövt det, lite fascinerande tycker jag, försöker ta det till mig.








































"It´s the little things" som kan vara vad man behöver ibland.

Nu är det dags att fokusera på en ny målbild med träningen, ett upplägg som fungerar under sommaren när massa annat blir viktigt. Det gäller att behålla kontinuiteten men inte kräva för mycket av sig själv som man inte kan hålla. Sommaren är mycket aktiviteter ute, man vill inte vara inne så mycket och det gäller att acceptera att det är så, annars sätter man för höga krav på sig själv. Gå från 7 dagar i veckan på gym till...., hur kan vi ändra så att det är rimligt det jag planerar, vad kan jag hålla...? Rannsaka mig själv - hitta sommarrutinen!
Hur tänker du själv kring sommaren och träningen? Hur håller du igång? Hur behåller du motivationen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar