fredag 3 maj 2013

Hockey-VM

Det går inte fort att blogga när man kollar hockey-VM samtidigt.... Men det ser illa ut för Sverige ändå så det går nog bra.
Sitter och laddar inför morgondagen på hel fel sätt - pizza med vitlök... Men skit i det! :) Jag springer inte förrän 15.00 så det ska nog gå över tills dess. :)
Nummerlappen är framlagd så jag inte glömmer den i alla fall. Vet inte vad jag räknar med, hoppas på bättre tid än förra åretmen samtidigt har jag inte sprungit en mil på över ett år så jag har förberett mig jäkligt dåligt. Men, roligt ska jag ha och kämpa ska jag! :)

















Tuff månad denna månaden, mycket räkningar och mycket bensin. Försöker ta mig till stugan ofta nu, kommer märkas på räkningen, men det är perfekta tiden för stugan nu. Våren är underbar. Mår mycket bättre där uppe, får ett lugn som inte finns här hemma. Antagligen vardagens "måsten" som gör sig påminda här hemma och i stugan är det "bara" trädgården och tid med sig själv. Behövs ibland.
















Tittade på min tavla som en god vän gjort av min stuga. Den finaste tavlan jag har, ser verkligen ut som paradiset när man ser det - och den är min. Kan verkligen skatta mig lycklig att jag har tillgång till denna oas, en tillflyktsplats där allt står stilla. Helt underbart.
















Det är MYCKET träning nu. Försöker köra mycket Body combat, lär mig mer och mer, vilket känns bra. Massa teknik i det där... Ughf...
Blir förbannat svettig varje pass så efter bara två dagar har jag hur mycket tvätt som helst, inte konstigt att träningskläderna tar "slut" fort!


Fräscht... :)





















Var hundvakt till lilla Revan för någon dag sedan. Riktig vilde. Men, han fick lära sig lite regler i mitt hus även om det krävdes lite tålamod från min sida. Gick dock bra med båda hundarna och det var skönt att få lite egentid och få jobba med dem ensam. Men oj vad jobbigt att ha två hundar :) Koppel som trasslar in sig, två att hålla koll på, två som ska ha mat, två som ska ha uppmärksamhet. Tur jag för det mesta bara har en! :)
















































Idag började jag dagen med 4 timmars krattning i stugan... Snart klar, men orkade inte HELA gräsmattan, tog det mesta, men högarna ligger kvar... Sååååå tråkigt att plocka högar... :(
Men, belönade mig med en lite solstund på gräsmattan efter arbetet. Helt slut... Fick solat i bara trosor och bh, kändes som den bästa belöningen man kunde få... Underbart!


Utsikten när man solar är inte helt fel :)
















Utsikten på kvällspromenaden är fin den också!





























Nu blir det till att fortsätta ladda för morgondagens Springtime med lite soffmys. Håller tummarna för Sverige mot Schweiz....!


 




 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar