fredag 5 december 2014

19 dagar till julafton...

Den 19 oktober kom de första känningarna, idag, den 5 december - rösten fortfarande lite kraxig, hostan är kvar, tröttheten hänger sig krampaktigt fast och självklart har jag fått låta bli att träna ALLDELES för länge. Lite lätt har jag börjat. Kört lite bänk (man börjar med favoriten....), lite TRX, lite Vipr och lite armhävningar hemma, men igår tog jag blodprov bara för att kolla så jag inte har brist på något så man kan väl säga att man inte helt vågar ge sig HÄN och köra på. Vill inte åka på det igen med ytterligare 2 månader som resultat.
Fördelen med tiden borta från träning (om man anstränger sig extremt...) är att man har tid till annat.
Köket är i stort sätt färdigrenoverat - lite hjälp har vi haft - bland annat från min pappa och en PT-kund som verkligen ställt upp. Otroligt vad det kan finnas detaljer i kök som tar TID! :)
Men men, roligt har det varit men skönt att, även om det inte är helt klart, i alla fall ha vatten inkopplat och en diskmaskin som fungerar. Bilder kommer.

Fitnessfestivalen gick förbi utan att jag tävlade, men fick tid ensam med frun som jag bara älskar att hon har samma intresse som jag, plus att jag gick på föreläsningar både ledda av TV-profiler (Mårten Nylén), mina gamla PT-utbildare (Jari Ketola bl.a.) och fruktansvärt kunniga och roliga forskare (Michail Tonkonogi). Det var en extremt givande helg som vanligt när man älskar sitt jobb och alltid vill vidareutvecklas. Nu finns det ju ännu mer nya saker man vill gräva ner sig i! :)
Dessutom, för någon som inte är överförtjust i smycken, så hittade jag äntligen min grej. Love.





















Fick också chans att heja på en god vän som blev 2:a i dipstävlingen med 29reps. Vinnaren hade 30... visst önskar man att hon hade tagit mitt skrikande nedanför scenen på liiiiite mer allvar och pressat sig upp två gånger till! :) Men lätt att säga när man är på den sidan!





















Dagen har spenderats med heltid i receptionen plus PT-kunder därefter och sedan fram tills nu en uppsjö av program som skulle göras till förväntasfulla kunder.
Snart hoppas jag att en julklappskampanj på PT dyker upp, ett självklart val för MIG som vet vad jag erbjuder i form av självkänsla, resultat, inspiration och jävlar - anamma, men vissa behöver peppas lite med ett reducerat pris också för att de ska fatta galoppen och det är ju dessa olyckligt ovetande som jag vill åt. Det FINNS ingen bättre julklapp till sig själv eller andra än att ta hand om kroppen.
Så det så.
Bjuder på två bilder på sötisen.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar