söndag 18 januari 2015

Bästaste jobbet - full fart framåt!

Jag minns inte riktigt, har jag sagt förut att jag älskar mitt jobb? Det har jag nog va? Fast nu känns det ÄNNU mer. :)
Idag är första dagen jag känner att jag kan "unna mig" att blogga - Det har varit lite stunder av hjärtat i halsgropen och inre stress sen jag förra söndagen kom hem med en stendöd dator som fungerade när jag lämnade kurslokalen på Fair Play i Malmö. Så här en vecka senare, efter två misslyckade adapterbeställningar och några besök hos en vän som lyckades plocka ut hårddisken och rädda materialet, så är jag nu SNART på banan igen med en ny dator som långsamt börjar bli min vän.
 
Mycket har dock hänt under veckan och eftersom jag är borta både vecka 2 och 4 så har vecka 3 varit en ganska uppbokad vecka. Jag klagar inte - nöjda PT-kunder gör mig till en nöjd PT. Detta är ju den bästa tiden på året när många vill börja sina nya liv och gärna använda sig av mig för att komma igång på rätt sätt. Jag är verkligen glad att många börjar inse vikten av att börja rätt, hitta sina svagheter och styrkor, fokusera på de djupa musklerna lika mycket som de ytliga. Det gör ju mitt jobb så mycket lättare och det gör gymmarnas liv mer skadefritt.
 
Här på bilden har vi dagens PT-pass-gäng som hängde med mig i 45 intensiva minuter på Nordic Wellness Löddeköpinge. Sånt härligt gäng som verkligen gav ALLT ända in i sista minuten av tuffaste ben-tabatan! Vilken enorm kick att få börja dagen på detta vis!
 
Vecka 4 startar imorgon och det är dags att sätta sig på skolbänken igen och repetera sista delen av PT-utbildningen. På schemat står administration för personliga tränare och även om jag har läst det tidigare så finns det ALLID saker i planering, dokumentering och sortering som kan bli bättre. Jag ser fram emot lite AHA-upplevelser och "shit ja-så kan man också göra"-tankar!
 
 
De som läser kursen för första gången kommer bli så jäkla duktiga PT's, håll utkik efter dessa för de kommer hjälpa mig att hjälpa Sverige må så bra vi bara kan - det finns enorm potential i denna gruppen, och ni ser ju hur vetgiriga de är - ALLT dokumenteras! :)
 
 
På mitt hemmagym, Berga, Helsingborg, kommer jag hålla i ryggskola under en timme på måndagen den 26/1 där alla medlemmar har chansen att ställa frågor (som jag förhoppningsvis kan svara på) och där de får prova övningar och testa sig själva. Ser fram emot detta - en måndag 17.00, det MÅSTE ju bara vara den bästa tiden?! :)
 
 
Klockan är lite efter 20 och jag har varit igång denna underbara söndag med pass och PT sen 09.00 och nu väntar ca 50 minuter av programskrivning och utvärdering innan jag stänger ner skärmen och kryper upp i hörnet på soffan med bästa stöttande frun som tillsammans med barnen och Nikon ger mig orken att pressa lite mer, orka lite mer och älska lite mer. <3
 
Ha en underbar söndag kväll - imorgon är det MÅNDAG!
 
 
Nikon (höger) har fått besök av bästa lekkamraten.

 
Morgonen börjar bra när pojken ber om att få följa med ut på promenad!
Aktiva barn - friska barn!


 

 

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar