måndag 5 januari 2015

PT del 3, dag 1

God fortsättning alla. Ledigheterna är över för de flesta av oss och det är dags att starta upp 2015 på bästa möjliga sätt! Nu sitter jag i soffan, redo att ge mig iväg till den tredje och sista delen av PT-utbildningen som varar hela vecka 2 och hela vecka 4. Jag har haft några härliga dagar med familjen i stugan och nu är jag redo för nya tag!
Jag passade på att bläddra tillbaka på min blogg och hittade inlägget från den 20e augusti 2012, när jag hade kommit hem efter den dagen som jag nu ska åka iväg till, och detta är mina tankar från den dagen:

"Planeten JAG
Mör och lycklig efter första dagen med The Academy. Fokus coaching och ledarskap för personlig träning. En liten mjukstart för mig som jobbat med metodik, pedagogik och gruppdynamik i många år men samtidigt är det så fascinerande att även om man kan mycket så finns det alltid mer att lära.
Samspelet med människor är grymt intressant, hur man placerar in folk och situationer i fack och ramar och hur man utan att tänka på det har en uppfattning av hur någon är innan de ens öppnat käften. Fascinerande.

Min största lärdom denna dag-det jag verkligen kommer komma ihåg är "Kliv av planeten "JAG".
Att vara PT är att sätta sig själv åt sidan och fokusera på någon annan.
Kliv av planeten "Jag".
Klockren.

Mycket rollspel, mycket skratt, mycket aha och mycket nya härliga människor. Dessutom var det extremt skönt att känna att "här passar jag in", "jag behärskar detta", "det är DETTA jag älskar..."
Grym dag."
Spännande att återigen få ta del av dagen och se vilka nya och intressanta aha-upplevelser och lärdomar jag får lära mig denna gången.

Det är nu dag 8 av min penicillinkur och denna gången ska jag så FORT kuren är avslutad bege mig till vaccinationsbyrån och få i mig vaccinet mot streptokocker för nu börjar detta bli lite väl långdraget. Men halsfluss gjorde mig dock en erfarenhet rikare - jag ska ALDRIG gnälla över "lite ont i halsen" någonsin igen för detta var något av det värsta jag varit med om när det gäller halsont.
Jag hde precis kommit igång - sakta ökat träningsfrekvensen för att inte gå ut för hårt - ätit ordentligt, men nej, mot släktet streptokocker är jag tydligen helt motståndslös.
Och man får ju absolut inte träna med ont i halsen. Även om jag den första dagen kände att jag skulle kunna. Sen kände jag inte så mer kan jag säga! ;)

Nu bär det av till Malmö för en dag i  ledarskapets tecken. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar