måndag 11 juni 2012

Effektivitet


Helgen har verkligen gått i både effektivitetens OCH lugnets tecken. Även om jag jobbade denna helgen så har jag fått tid över till allt som jag velat göra. Och även till sånt man inte VILL göra men som känns bra efteråt. Jag har alltså:
* städat lägenheten-mest dammsugning och LITE dammande,
* varit social och träffat vänner. Var på utflykt med fru, hund och far och hans fru på lördagen och besökte Tykarpsgrottan i Hässleholm. För ovanlighetens skull vid den här tiden på året fanns fladdermössen kvar så vi fick chans att se dem hängandes uppe i taket. Små söta saker faktiskt... :)

Gaby med guiden. 8 grader var det nere i grottan året runt,
oavsett temperatur ovanför grottan.






















* diskat och STÄLLT UNDAN disken!
* Sprungit 1mil (liiite känning i höften på kvällen men nu så nhär dagen efter tycker jag mig inte känna något annat än lite allmän trötthet vilket gör mig sååå lycklig!). Tog i och för sig 1 timme och 8 minuter men jag anpassade mig lite efter sällskapet i början och så ville jag ta det lite lugnare eftersom det var länge sen sist... Nu känner jag dock att jag vill IGEN - fort fort fort... Men, ska så klart vänta lite med långdistansare nu så höften får återhämta sig. Man ska ju inte vara dum... Får bli lite 4kilometare i så fall innan nästa miltur!

Ser lite rörigt ut men försökte först följa den gröna milslingan i Pålsjö,
sen kom vi offtrack och valde att fortsätta själva med en egenpåhittad rutt...
Så det blev lite fram och tillbaka, men det blev en mil i alla fall!























* Sorterat papper, räkningar, tidningar, prylar och kläder, känns som jag samlat på mig en massa högar av det ena och det andra den senaste tiden som jag skjutit på att sortera. Men nu är allt fixat, till och med blanketten till STIM är ifylld och står för att postas...
* Lagat MAT! Gjorde quornbiffar för första gången någonsin och till mig själv gjorde jag vanliga köttfärsbiffar. SÅÅ jäkla gott det var! Gaby har inte provat quornbiffarna ännu så dommen på dem får jag nog senare idag.

Quornbiffar



"Vanliga" biffar

 








Under sängen kommer matte INTE dammsuga....!
Eller?!



Väldigt bra helg. Och nu väntar en bra vecka som faktiskt ser relativt lugn ut. Det ser jag fram emot. Förhoppningsvis en bra dietvecka, ordentligt med träning, frisk och kry, lite socialt, lite tid med vovvis och lite tid med frun (bio DENNA vecka kanske?!?!?!), en och annan mysstund i soffan med en film, lite fotografering kanske (fick precis avit i posten...!). Jodå, det blir en supervecka detta!
Ha en underbar måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar