fredag 29 juni 2012

Tatuering...

Planen fanns där för många år sedan men först för några månader sedan "hittade" jag mitt motiv.
Psaltaren 23, från bibeln, har följt mig sedan jag var nio år gammal och den är nog den absolut mest betydelsefulla texten i mitt liv. Jag valde den till att läsas på min mammas begravning och det är ett önskemål att den ska läsas även på min.
Jag har samlat på alla typer av versioner av denna text och det förvånar mig att tanken inte slått mig tidigare.
Jag kortade ner texten lite och valde mina favoritdelar. Teckensnittet hittade jag direkt och allt kändes så rätt från första stunden. Det är absolut den första och sista tatueringen, men jag är supernöjd.


1 kommentar:

  1. Wow.. När gjorde du den här? Rejäl tatto.. Men du vet. Har man gaddad sig en gång så lär det bli fler ;-) Kul att du är nöjd. Den var jättefin :-) /Sussi

    SvaraRadera