onsdag 6 juni 2012

Mina första inköp...

Även om jag i dagsläget redan har en PT-kund, så har jag 3 månader kvar innan jag är fullt utbildad till personlig tränare. Jag ser fram emot detta jobbet enormt och är så glad att jag tog beslutet att satsa på utbildningen. Det är rätt fascinerande när man tänker på det - hur livet kan förändras på kort tid. I februari 2010 slutade jag på jobbet jag haft i 9 år och 11 månader - jag ville inte fylla 30 år på det jobbet. Jag gick arbetslös i 1 år, klättrade på väggarna och tränade konstant... Sen dök jobbet på Sportlife upp och allt vände. Det är KUL att gå till jobb, jag har härliga kollegor, en bra chef och underbara kunder (för det mesta!)! Jag har hela tiden enorm stöttning härifrån och när jag lite då och då tvivlar på mig själv som PT så får jag alltid backup här. Nu har jag jobbat på Sportlife i lite över ett år både med reception, kundkontakt och gruppträningspass - något jag ju för det första ALDRIG skulle göra! Det var inte ALLS min grej, och nu är det nästan det jag brinner för mest - pusha, peppa och utmana! Härligt att märka hur man förändras när man tillåter sig att tänka om och känna efter. När funderingen om PT-utbildningen dök upp frågade jag om jag skulle kunna jobba som detta på Sportlife i kombination med receptionen och jag fick direkt -"Absolut". Ju mer jag läser och lär mig desto mer spännande tycker jag det är, och desto mer respekt får jag för de PT's jag själv haft. Det är MYCKET kunskap som finns i deras ryggsäckar.
Nu känner jag vid 32 års ålder att jag är precis där jag VILL vara, varje dag är en utmaning och ÄR den inte det så gör jag den till det, och jag trivs som fisken i vattnet. Önskar att alla kunde känna så för sina jobb!
Idag har jag gjort mina allra första inköp inför jobbet som PT. Fasen vad skönt det kändes!











 









8 stycken koner och ett stoppur blev det. Detta vet ni - det kan man göra MYCKET med! :)
Njut av er lediga helgdag så beger jag mig till gym för jobb och träning!

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar