tisdag 31 juli 2012

Runstar vs. Runkeeper

God morgon alla gymmare, vänner och eventuellt familj! Idag är det tisdag - jag har en ledig dag, och det är en tripp upp till stugan som gäller. Oväntat, men trevligt, sällskap får jag av Jenny som hänger på och stannar till imorgon med mig. Räknar med att få lite gjort plus att - så KLART - ladda batterierna.
Igår blev det en enmils löprunda i Pålsjö skog och faktiskt tyckte jag det skulle vara intressant att testa BÅDA mina appar samtidigt för att se om det var någon skillnad i mätning. Om man ser på bilderna så var det faktistk inte SÅ stora skillander mellan dem. Blå markering är Runstar och röd är Runkeeper. Rätt spännande att se faktiskt...


4 sekunders skillnad i mätning per km så det känns i alla fall för MIG överkommligt :) Likaså 100meter i skillnad på avstånd känns också lugnt.
Glad överraskning när jag trodde det skulle bli helt andra resultat.
Sen att 1.07 för en mil är mer än vad jag sprang på springtime gör inte så mycket - jag har inte ont i höften och jag tog mig runt hela med sällskap så jag är riktigt nöjd. Sänka tiden kan man göra nästa gång!

Idag blev det bröst och biceps ett kort pass på morgonen. Har fortfarande inte kommit igång med de LÅNGA passen, men sen å andra sidan behövs det inte alltid om man är effektiv när man väl är där. :)
Blev bara 2 övningar per muskel och det märks att jag sänkt mig lite och att jag försöker dieta; för oj vad 60kg var tungt idag... Trist...

Resultatet blev:
40kg x 20reps
60kg x 2reps
60kg x 2reps
50kg x 8 reps
50kg x 6reps
40kg x 10reps

Bicepscurlen blev:
20kg x 10reps
25kg x 8reps
30kg x 5reps
30kg x 6reps

De andra två övningarna behöver inte redovisas, scottcurl och flyes i cablecross, gick så där. Nästa gång - sällskap eller musik i öronen!
Igår vägde jag 57.0 och imorse, precis som jag förutspådde = 57,4. Two steps forward and one step back. Alltid! Men men, långsamt framåt är i alla fall framåt.

Ha en härlig tisdag alla!***







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar