tisdag 21 augusti 2012

Love bomb...

Dag två gav om möjligt ännu mer lust och energi än första. Vi börjar bli ett härligt gäng och det är fascinerande hur en stark dröm som denna för oss samman - viljan att hjälpa människor till ett hälsosammare liv. Jag blir bara mer och mer säker på att detta verkligen är det jag vill jobba med. Ju mer jag lär mig desto mer känner jag ett driv att lära mig mer mer och mer. Underbar känsla.

Dagens lärdom... eller ja, det var många lärdomar denna dag. En insikt i hur jag reagerar när jag blir påhoppad, ignorerad och utfryst var en tuff erfarenhet - men väldigt lärorik.

Information om pacing, leading, feedback, motivation och pedagogik genomsyrade dagen och det som fastnade hos mig tydligast idag var möjligheten att få folk att må lite bättre, känna sig viktiga, behövda och uppskattade; genom något som kallades "lovebombing".
Omedveten om att det jag gjorde kallades för lovebombing så hade jag i bilen på vägen upp till Halmstad helt plötsligt känt ett behov av att sms:a några vänner, ge dem lite kärlek och uppskattning via telefonen. Nu vet jag vad det kallas och det känns jäkligt gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar