lördag 25 augusti 2012

Problemen...

...hopar sig. Och ensamma kommer de inte heller har jag märkt. Hittils på utbildningen har jag lärt mig att det är A, något fel på mina gluteus medius och minimus. B, överrörlig i nackmuskulaturen. C, verkar som m. soleus också lämnar lite att önska med rörligheten... D, höftmuskulaturen (tack och lov något jag kände till INNAN!) är av den lite svagare sorten.... E, även överrörlig i ländryggen men också stel i bröstryggen... Och då har vi inte ens testat armar, fingrar och tår ännu! :) ojojoj!
Men, lika glad är jag för det för jag KÄNNER till det och kan börja jobba med det. Börjar se spänningen i skador och belastningsproblem... Nu börjar man bli lite "yrkesskadad", kan man säga så?!

Ja, oavsett, 2 dagar till av kursen har gått, akut skadehantering, rörlighets och funktionstester, överbelastningsskador och en hel del annat har gåtts igenom - är HELT fullproppad med info men älskar det. Dagarna går fort, älskar att sitta på "skolbänken" när lektionerna är så här givande. Kan knappt vänta att ge mig ut och äntligen JOBBA med allt jag lärt mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar