måndag 27 augusti 2012

Självscanning

Informationen om vår skriftliga och praktiska eximination har idag nått alla kursdeltagares öron. Tystnaden var extrem, spänningen hög och nervositeten tydlig. Sen insåg vi alla att -jo, vi är nervösa och det ska man vara inför tester och prov, men vi ÄLSKAR det vi gör/ska göra i framtiden. Bara den tanken fick de flesta av oss att skaka av oss tanken på prov, tester och misslyckanden. Vi vet ju vad vi vill och vi KOMMER lyckas.

En helt underbar dag i konsten att sälja, personlighetsfördjupning och framförallt självinsikt och självscanning. Vem är jag, vad utstrålar jag?
Under två minuter skulle vi sälja in oss som PT's till våra kollegor. VAD brinner jag för, vad kan jag sälja utan att tänka som har med träning att göra...?

TRX blev det självklara valet - det går alltid att sälja!

















Av 28 kurskamrater var det inte en enda presentation som var den andra lik. Hade jag kunnat/haft råd hade jag haft alla som min PT, alla med olika motiveringar.

Dagens ord - självscanning. Något alla borde göra. Var är jag och vart är jag på VÄG.
Fick dessutom inte bara ett ord utan ett helt citat, med mig från dagen i Halmstad. Detta kommer användas ofta när jag coachar och samtalar med mina klienter. Tack Danijela för det!

"Vill man ha något man aldrig haft måste man göra något man aldrig gjort"


Dag 8 - check.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar