måndag 9 april 2012

En bra start

Halloj, och välkomna till min blogg där jag som personlig tränare kommer skriva om min egen träning och livet som PT. Det känns underbart att veta att jag snart kommer göra min sista del i utbildningen till personlig tränare, man lär sig så enormt mycket, och kroppen är verkligen en fascinerande skapelse. I dagsläget har jag kommit så långt som licenserad styrketräningsinstruktör, men känner mig redan nu mycket mer medveten än innan utbildningens början. Det finns SÅ mycket att lära sig och SÅ mycket hänger ihop och är fantastiskt logiskt - när man förstår. Det känns (trots att jag inte är färdigutbildad) OK att starta bloggen redan nu, min egen träning och mina funderingar kring framtiden som personlig tränare kanske kan vara intressant det också.
Jag har en hel del tankar, planer och förhoppningar på framtiden som PT, det känns som jag hittat rätt och jag ser verkligen fram emot att hjälpa folk nå sina mål - vad de nu än kan vara. Tänk att det ska ta så lång tid innan man hittar sitt "calling" i livet, jag har varit runt och nosat på det mesta men sen första dagen på Sportlife visste jag att nu har jag hittat ett jobb jag TRIVS med, och det stämmer fortarande lika bra över ett år senare. Utveckling, förändring hela tiden-lovely. I påskhelgen började jag lägga krut på löpningen utomhus. Nya löparkläder köptes för ett tag sedan (MÅSTE man ha om det ska gå bra!) och nu har de börjat användas flitigt.




















Höften krånglar som vanligt och tillbaka på 2km igen efter att ha överdrivit med 7km och fått känningar igen. Bättre att gå ner i distans direkt än att riskera samma som sist-1 års uppehåll och sedan några månader på bara 2km dag ut och dag in... INTE kul. Men jag sprang med Nikon (min 2-åriga träningsfanatiska vovve...) i helgen i sommarstugan. Runt sjön är ca 4km och första dagen spraang vi runt på 35 minuter, andra gången sprang vi två varv (trodde jag var superdumt, men kändes inte alls dagen efter... undrar varför..?) d.v.s. ca 7,5km på 50minuter och igår sprang vi ett varv på 22min 23sek. Sista rundan kändes UNDERBAR, länge sen jag sprang med sådan lätthet - Nikon fick i stort sätt galoppera bredvid när han annars bara behöver småtrava! Känns bra.

Kanske det är löpbandet som är problemet? Eller allmänt hårt underlag... Runt sjön är mest skogsstigar vilket är rätt mjukt. Vi får se hur det går framöver, man ska ju ta sig runt på Springtime så det är ju bra om höften håller.















Började med maxstyrkeupplägg idag efter en månad av uthållighetsupplägg. Tur jag hade dagens bästa start med löpningen för bänkpressen gick inte bra alls. Hoppades på i alla fall ta mitt PB på 72,5kg men den rubbade jag inte... Så, ett steg bak på den, men som mina vänner säger - bara att träna mera! Så det får bli lite fokus på ökning där.

Nu är det dags att avsluta detta första inlägg, Train on, vi hörs snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar