söndag 22 april 2012

Samlat energi

Helgen var underbar - och man fick tillfälle att ladda batterierna. Det blev lite jobb på både lördag och söndag, men ändå skönt med lite extra tid över till eget.
Det här ”egna” fick bli skrapandet av 7 längor i staketet. Helt UNDERBART väder, solen sken och hi8mlen var blå, och trevligt sällskap fick jag av Jenny. Dagen började inte toppen men efter lite prat, jobb, en löparrunda och god mat så är jag riktigt nöjd med dagen. Stugan är för mig absolut det bästa stället att samla energi och få kraft. Frisk luft och ett ställe som verkligen är MITT. Mycket slit, men älskar verkligen det.















Löparrundan runt sjön gick en minut långsammare än förra gången, 4km på 23 minuter och 36 sekunder blev riktigt andfådd men än så länge inga känningar i höften så kanske vi kan ta igen den minuten nästa gång. :)
Förklaringen till andfåddheten kom nu på söndag kväll då båda Gaby och jag börjar känna oss lite småkrassliga. Esberitox och te blev kvällsmaten!
Innan dess hann man tack och lov med gym... Idag blev det en timme TRX och därefter 2 timmar styrketräning - helkropp. Lite pladder under tiden så klart, men dock väldigt effektivt kände jag.
Axelpressen börjar kännas riktigt bra, 17,5kg på egen hand och vid nästa träningspass hoppas jag ha passare och testa på 20kg.
Benpressen gjorde jag nytt PB i - 119kg 4ggr. Borde nog kunna få upp nästa platta också=121. Men det vågade jag inte idag.

Jenny passade på att ta ett foto när jag körde mina sit-ups... Där gör jag just nu 7st med 10-kilosvikten bakom huvudet... Det blir alltså riktigt tungt ska jag säga!
3 stycken lyft på 80kg i marklyft och det var precis vad jag skulle klara med rätt teknik. Tungt så in i... Men men, det får vi ju jobba upp lite, skam den som ger sig.

Dagen avslutades med firandet av min far som fyllde 60 och hans fru som också fyllt år (dock inte jämnt). Blev mycket kakor...  Här började också Gabys förkylning dyka upp och min hals och öron gör sig lite påminda nu under kvällen. Vi hoppas på det bästa och lägger oss tidigt för att kurera oss. Det är ju måndag imorgon och dags för BRÖST!
Sov gott alla!

1 kommentar: