fredag 13 april 2012

Visst är det UNDERBART att träna!

Nu har jag haft två underbara träningsdagar - torsdagens pass bestod av ben, mage, triceps och axlar. Ett långt men underbart pass. Övergången till maxstyrka bara ökar min kärlek till träning. Det är så fruktansvärt roligt att svettas, slita och kämpa med vikterna. Adrenalinkicken och energin man får är enorm - ni borde ALLA prova!
Även i dessa fyra musklelgrupper känns det som jag har ökat från innan jag körde min månad med uthållighet - egentligen är det nog bara bröst som jag inte ökat i vilket får mig att tro att jag kan aldrig körde så tungt som jag borde ha gjort i alla andra muskler tidigare. Kanske jag alltid bara gav allt i bänken men inte i övriga grupper... Det känns ju lite dumt att komma på detta... Desto MER måste jag jobba med bänken, och motivationen är HÖG - på det igen på måndag! Vi får inte ge upp!
Idag började jag på 60kg i bänken och gjorde 5st. Upp på 70 och gjorde en. Sen höll jag på och dutta på allt från 50-70 efter det. Gick OK, men är ju inte uppe där jag vill vara så det är bara att kämpa på.

Efter passet var det dags att sticka hem och spendera resten av kvällen i soffan och njuta av ledigheten, men - vädret var ju sååå underbart så det blev en löparrunda på ca 4-5km med skrutten. Att träna utomhus är verkligen underskattat - frisk luft, fågelkvitter, fint landskap. Och en gosig hund som sött springer med. Mer kan man inte begära.

Dagens TRX - bootcamp, lika kul varje gång. Denna gången hade jag en av mina underbara seniorer med på passet - så jäkla härligt. MÅNGA som inte vågar sig på mitt pass men där kommer glada seniorer och kämpar på som bara den. DET är kämparglöd det. Gör mig lycklig som instruktör.




Nu blir det film och te. Ha en underbar helg och glöm inte träningspasset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar