lördag 20 oktober 2012

Lördag och soffmys

Tiden går så fort så.

Mycket händer nu, jag vill ta det lugnt, men ibland går det trots det ändå fort.
En uppesittarkväll till halv tre (japp, du läste rätt!) har verkligen slagit ut mig resten av veckan och känner mig lite halvslö. Men, ser fram emot morgondagen med jobb, gym, West Coast Swing och dejt. Blir lite sova på tisdag då jag verkar vara rätt ledig hittills.

Ekonomin - inte så bra, kosten - ok med att inte få i mig så mycket socker, men äter ändå för MYCKET. Av allt annat skit. :) Svårt det där med mat för mig i detta skedet i livet tydligen. Funderar lite på det här med periodisk fasta som höjdes så till skyarna av en massa av mina PT-kollegor runt om i landet. Har ingen åsikt själv i frågan utan att forska så det blir nog till att läsa på lite. Just nu känns det som jag kör någon form av LCHP, low carb, high protein, vilket inte är så bra för njurarna om det går till överdrift.
Rehab för min gluteus medius och minimus SKA in nu, jag känner jag vill börja springa på löpbandet... risken är nog stor att det kan gå illa om jag slarvar med rehab.
Just nu känns det som jag lever "i väntan på sen" - sen när jag har mer tid, sen när jag har råd, sen när jag tar det lugnare osv osv... Precis så som jag säger till mina kunder att INTE tänka - fokusera på NU, här och NU. Kanske borde lyssna själv också :)

Anyway, fredagens pass i TRX på Sportlife var GRYMT! Jag var dyngsur och det kändes verkligen som att alla hade fått ett riktigt tufft pass som avslutning på arbetsveckan.
Surfade just lite för att titta på en övning igen som jag körde på passet men hittade denna istället - DEN blir det till att introducera så såningom!





Veckan som gått har varit full av arbete men också egen träning och lite annat smått. Lite bilder från veckan:


Det knäckebröd med absolut minst socker jag kunde hitta...















Tillagade faktiskt middag till mig själv för lite matlådor,
och det blir riktigt smaskens. :)
















I bilen till jobb... Kan man ha tråkigare...






















Jag hittade den på vägen...





















Men han tror nog att det var
HAN som hittade den!






















Bright light!




















Helen lagar maten... :) Gott var det!














Vissa står och undrar vad vi håller på med
när vi skarattar som mest!




















Efterrätt för de, men den skippade jag faktiskt!
















Sen så, FILMMYS!





















Nu blir det lördagsfilm bara jag och Nikon, kommer nog somna så tror jag sätter klockan för kvällspromenaden...
Njut av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar