onsdag 31 oktober 2012

Brachii

Efter diskussion med träningskompis var jag tvungen att forska lite djupare i överarmens muskler... Biceps tränas ju oavsett vilket grepp man har, men absolut MEST fokus på bara biceps brachii får man med supinerat grepp. Ni ser på bilden lite vilka muskler som aktiveras vid de olika greppen. Ibland är det kul att fördjupa sig lite!



















Dessutom lärde jag mig en ny muskel som jag inte hade en aning om. Tittade lite på triceps brachii när jag ändå höll på och "hittade" en liten muskel precis över armbågen. Anconeus. Aldrig hört förr. Ni ser det som siffra två på bilden plockad från Muscle & Motion.



























Igår fick jag äntligen mitt protein från gymgrossisten.... Synd bara att det alltid kommer en faktura med på köpet... Men, ska jag prioritera nåt så är det ett protein som är GOTT och som jag faktiskt ser fram emot att dricka. Och det gör jag med detta.... :)

























Jag beställde EN proteinbar av min favorit från Goodlife, jag hade fasen glömt hur god den var... Tur jag inte beställde fler!
















Igår fick jag äntligen gjort mitt eget rehabupplägg för höft och axel, så nu ska äntligen TRX:en upp i lägenheten igen. Nu ska det bli ordning!

























Ha en härlig onsdag och ett underbart höstlov för er som får chansen till ledighet!

* * *

1 kommentar:

  1. du borde lära känna min brukare han älskar prata träning och muskler. Om du jobbar och en man i rullstol kommer in prata med honom lite träning

    SvaraRadera