söndag 25 november 2012

Insikt och hopp om livet

Mycket i livet nu. Samtidigt som allt känns upp och ner, inget fotfäste och ingen som förstår eller kan hjälpa mig så känner jag samtidigt mig så... älskad. Konstig känsla. Och jo, det är som de säger, man reser sig igen och igen för det finnsinga alternativ.
När jag kom in i personalrummet på mitt jobb idag tittade jag upp på tavlan där vi alla i personalstyrkan kan skriva något om våra kollegor. En ny kommentar hade dykt upp under mitt namn - vem som skrivit vet jag inte men just idag när jag läste det var det precis vad jag behövde - "stark på alla vis". Gud vad jag behövde läsa det just då.
Jag tror på att det finns en mening med ALLT. Ibland blir man jävligt pissed, ibland ledsen, men en mening finns det.
Nu vet jag vad jag vill med livet igen, fan vad SKÖNT det är. För fem månader sedan trodde jag inte att jag skulle vilja något någonsin igen. Men jo, det finns en mening. Fick en låt spelad för mig idag... Känns passande...



Det blir inte alltid som man vill, men det blir som det ska. Tror man på det så blir det lite lättare...



Med sällskap från Roger fick jag kört ett kort men tungt bröstpass. Det var där jag kom till insikt med hur bra jag har det - vilket skyddsnät av vänner, vilken backup och vilken enorm styrka jag har både omkring mig och i mig. Känner mig fylld av visdom och kärlek just nu... Massa blahaj och dravel, men fasen vad gött att känna så! :)
Kanske därför jag fick upp 75kg. "Fokusera, blunda och bara tryck upp den" - funkade tydligen med Rogers manande ord...
Åter hemma efter en kväll hos exfrun för te och prat och julsakssortering. Till och med detta kändes bra.
Texten på tavlan stärkte mig - detta blev en underbar dag.

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar