torsdag 29 november 2012

blandat pladder

En konstig känsla - inte riktigt säker på om jag mår bra eller om jag mår riktigt dåligt... KAN man känna sig så ambivalet i en känsla...?
Hade mina underbara seniorer imorse. Jag känner jag är mycket mer uppmärksam på allt jag får höra om mig själv som är positivt, jag lägger det på minnet, suger åt mig och MINNS det faktiskt (ovanligt för mig...)
"Du är grym" fick jag höra av min PT-kollega under seniorpasset - gav mig jättemycket bara de orden.
En bekant som jag bara träffat en gång men tycker är väldigt trevlig skrev till mig på Facebook "Reading your blog is the highlight of my day"... Bara det kan få mig att vilja skriva mer här inne och peppa och inspirera andra. Ibland är det SÅ lätt att glömma att man faktiskt kan vara en inspiration för andra.

Imorse var jag så enormt taggad, kändes som jag gick på speed eller nåt... inte för att jag vet hur det känns egentligen men kan tänka mig att det är ungefär så!
Jag körde 1 timme crosstrainer, 700kcal så lite lågintensivt/lite mellan... Sen blev det ett rasande tempo på allt möjligt. Jämfotahopp, jumpingjacks med vikter i händerna, mountain climbers, bänkpress på 60kg ett ANTAL set, flyes i cablecross, peckdeck, hopprep, superset armhävningar och säkert något till som jag glömt... Underbart.






















Sitter och tittar på mina 4 ljus som brinner i ljusstaken där jag plockat vitmossan SJÄLV... Så jäkla Martha Stewart:igt! Rätt mysigt att vara som hon ibland. (och nej, det är ingen adventsljusstake just nu, jag vill ha ALLA ljus tända, inte ett!)

Just nu är det ett enormt tryck på PT-timmar hos mig, vet inte om det är någon som pratar varmt om mig eller bara bristen på andra PT's som gör det, men jag har många, och det känns självklart som ett underbart förtroende. Dessutom verkar de som har mig väldigt nöjda.
Jag ÄLSKAR jobbet - kunderna kommer taggade och förväntansfulla, glada och spända, rädda men sugna på samma gång. De ger ALLT och tackar MIG efteråt... Vad har JAG gjort? Det är de som är så enormt duktiga och gör mig så glad varje gång jag får träffa dem igen. Detta UNDERBARA jobb...  Varför stannade jag 10 år av mitt liv på något som gav mig absolut INGENTING... det kan man fråga sig... Men, bättre sent än aldrig. Nu är jag där jag hör hemma - i mitt rätta element.

Tävlingen närmar sig och det bloir väldigt mycket bänkpress., Borde väl köra lite mer uthållighet dock, inte så mycket maxande, men det ÄR ju mycket roligare...
Får skärpa mig nu den sista veckan :)

Imorgon - fredag - TRX. Det finns något bra med ALLA dagar i veckan, men fredagspasset - det är extra gött det! Hoppas vi ses!


* * *

1 kommentar:

  1. Du får nog kunder för att det är just du fortsätt vara du kram

    SvaraRadera