tisdag 4 december 2012

Liten recap

Nej, jag har INTE glömt er, men varje kväll planerar jag att skriva och så händer nåt och nåt och sen är jag för trött för att komponera ihop inspirerande text :)
Läste faktiskt en god väns blogg igår och faktiskt är det fler än jag som kan känna att man är lycklig och ledsen samtidigt - hur GÅR detta ihop?! Men så är det det numera för mig, ganska konstant faktiskt. Jag mår bra, trivs med jobb, lägenhet och framförallt när jag har Nikon hemma. Träningen går bra, visst - vikten går upp, stadigt hela tiden just under den tiden då den bara måste ner för tävlingen... Psykologiskt? Mentalt? Beats me, men jag skiter i det faktiskt, jag är rätt så star så även om jag får köra på 40kg så strunt samma. :) Jag är nöjd oavsett att jag går upp och lägger mig på bänken framför alla människor!
Jo, och för att återgå - vännerna är underbara - hinner inte träffa alla så mycket som jag vill men alla finns där, nya som gamla. Inte mycket att klaga på faktiskt, dessutom kommer min extrafamilj ner över nyår och fasen vad skönt det ska bli...
Men jag tror jag kom på i bilen imorse på väg till mina morgonpigga PT-kunder i Höganäs (jag tänker bäst när det är mörkt ute....) vad som grämer mig. Inget NYTT precis, men det är tydligen mycket större än jag trodde. Jag måste verkligen ha någon att ge kärlek till, jag är helt överfull med bekräftelse, kärleksförklaringar, romantiska idéer och annat krafs så jag håller på att svämma över! Att inte ge det till någon är så jäääkla jobbigt. Börjar förstå en vän som sa det till mig för länge sedan - att inte han någon att ge min kärlek till är det värsta av allt, när man vet att man har så mycket att ge.
Förutom detta så fasen vad bra jag mår! Inte en dag när jag inte älskar att gå upp och ge mig iväg, oavsett vad jag ska göra... Hur många kan säga det?! :)

Spenderade lite av helgen i stugan - VARFÖR tar jag mig inte mer tid att åka upp, år alltid så bra efter jag varit där.
Blev lite fotografering - nån bild kan jag visa nu.


Frosten fanns där innan snön kom. Mys.

















Första brasan på ett antal år för mig i stugan. HELT underbart...

















Värmen kom ju liiiite efter att brasan startats! Tur man kan värma varandra!
















Tur man inte använder FILM längre som förr i tiden -
jag fotograferar denna varelse ALLDELES för mycket!!!



























Avslutningen på dansen gick hur bra som helst, härliga människor och julmusik för första gången. Ingen avslutning utan julmusik.
Detta året hade vi dessutom en present till alla som dansat under terminen. Lite småpill att packa allt, men det hanns med och dansarna blev glada - alltid det som är det viktigaste.


Först öppna alla påsarna..















Därefter i med gottet! :)





















I söndags lagade jag paj för första gången med en god vän - oj oj oj så gott det var! Lite mer krydda nästa gång bara men annars MUMS!












Blir sugen bara jag ser bilden!!
























Dock inte det nyttigaste receptet så jag skriver inget denna gången. Lovar göra något lite mer hälsosamt nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar