fredag 21 december 2012

Biceps brachii

Godmorgon fredag!
Idag håller jag årets sista TRX-pass.
De flesta PT-kunder gör nu ett uppehåll till efter nyår.
Därefter känner jag på mig att jag blir en upptagen kvinna. Massa nyårslöften att infria och många nya medlemmar som lovat sig själva en förändring. Jag ser fram emot detta.



Den senaste tiden har jag fått väldigt många frågor om bicepsövningar och skillnaden i vinkeln på handleden när man kör sina curls. Här kommer en kort förklaring för er som är intresserade:

Med ett supinerat grepp (handflatan upp mot taket) lägger man fokus på biceps brachii - den muskel som alla står och spänner för att visa sina "muckler"! Detta betyder inte att brachioradialis och brachialis är urkopplade utan bara att FOKUS ligger på biceps brachii.
Vrider man handflatorna mot varandra till mittenläge och där kör det som kollas hammercurl lägger man istället fokus på brachioradialis. Dock tränas fortfarande biceps brachii, det är bara det största fokuset som flyttas. BÅDA övningarna tränar alltså din bicepsmuskel. :)































Igår körde jag mitt sista seniorpass innan julafton - älskar mina seniorpass.
Fick en julklapp som värmde mitt hjärta...























Jag har det rätt bra i livet faktiskt... Jag är, tack och lov, inte så sårad från det som hände i våras att jag inte vågar känna igen. Rädd - självklart, men vem är inte det när man ska våga släppa in nya i sitt hjärta, men jag gör det ändå. Ett långt samtal igår fick mig att reflektera en hel del över var jag är och vart jag är på väg.
Jag är helt säker på EN sak - 2013 blir MITT år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar