måndag 10 december 2012

Testing

Hemma och nerkrupen i sängen efter en lång och intensiv dag. Började dagen med 45 minuter crosstrainer (så väldigt lågintensivt så man kan ju ifrågasätta om jag inte förbränt mer i soffan genom att bara svinga fötter utmed kanten...) och 3 övningar x3 set rygg. Testade mina nya "grips" från BODY, funkar vid chins och eventuellt latsdag (som jag inte hann testa), men vid hantelrodd kändes den lite för tjock. Men riktigt smart lösning måste jag säga. Och gillar det faktum att man inte behöver ta av dem om man vill köra något imellan, utan då bara viker man den åt sidan... Smart.

















PT-kund och jobb efter det som sedan avslutades med över en timmes hårdträning för biceps och triceps med Ola som sällskap. Lite excentriskt och lite koncentriskt. Känns riiktigt bra! Fick ihop en hel del övningar faktiskt - smalbänk, kickbacks, press över huvudet i kabel, vanlig tricepspress i kabel och dips. Missade ju favoritövningen med liggande press bakom huvudet. Får bli startövningen nästa pass. Biceps fick scottcurl, koncentrationscurl, enhandscurl i kabel och bicepscurl i kabel. Missade favvoövningen där också så det får också fixas till tills nästa gång. Riiiktigt bra pass. Trött och belåten efter en proteindrick och en kopp te. Nu blir det nanna!

Jag måste säga att det hade varit liiite roligare om de som kommenterar på bloggen faktiskt skriver vilka ni är :) Och gärna fler kommentarer i största allmänhet, men det är inte nödvändigt, jag vet att många läser, men vore kul när jag FÅR kommentarer att veta vem som skrivit dem :)


Sov gott världen!

1 kommentar:

  1. Ja nog blev det många övningar alltid.. Fullständigt tömd i armarna! Tack för en bra träning, det är lättare och roligare än att köra ensam! //Ola

    SvaraRadera