måndag 17 september 2012

Bra start på veckan

Dagens pass kan beskrivas med ETT ord - FOKUS.
Helt inne i det jag skulle göra, andningen var med, musik i öronen, muskelkontakt 100% och en härlig effektivitet.

Idag var det så i alla fall!














Darrade redan när axlar var klart och det var dags för biceps. Vi kan ju säga att biceps får ligga först nästa vecka så de får ta del av PIGGA Linda på samma sätt som axlarna fick idag. Ca 8.30-10, men de sista 30 minuterna kände jag verkligen att kraften var borta. Gud så skönt det kändes! :)

Väl hemma blev det lite backintervaller med skrutten - inte ALLS lika roligt men det blir ju så klart genast roligare när Nikon är med. Båda två nöjda efter sista värstingbacken! ♥

















Förutom gym och skruttkvalitét, har jag idag använt förmiddagen till att tänka över allt jag HAR. Känner att jag ibland fokuserar på vad jag INTE har vilket är ganska improduktivt.
Faktum är att jag trivs fruktansvärt bra där jag bor, idag hittade jag ytterligare vägar i grönområdet utanför, små stigar upp och ner, runt och igenom - mysigt som attans. Vilken tur jag hade som hamnade just här.
Vilken tur jag har som genom allt som hänt fått djupare kontakt med Yvonne, nya vänner i Jenny, Roger, Anna och Helen .
Vilken tur jag har som hade möjligheten att utbilda mig till det jag vill och direkt börja jobba med det varje dag.
Vilken tur jag har som hittade en lägenhet som passar mig perfekt, storleksmässigt och planeringsmässigt och som jag inrett så det verkligen känns HEMMA.
Vilken tur jag har som fortfarande har den kontakten med ex-frun att vi båda vill det bästa för Nikon och att jag kan ha honom så mycket som jag faktiskt kan.
Sist men inte minst - vilken lycka att faktiskt älska att gå iväg till jobb. Visst- jag har inte precis pengar över, men det är en jäkla skillnad på måendet om man jämför med mitt förra jobb. Där hade jag pengar, men inte fasen gjorde det mig lyckligare. På detta jobbet är jag glad att vara varje dag!

Lite tankar jag gått igenom idag.
Lägger in lite foton på lägenheten jag trivs så bra i. ♥
Ha en bra måndag!












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar