söndag 23 september 2012

Pladder...

Har väntat på rätt sinnesstämning att skriva i bloggen men nu struntar jag faktiskt i att vänta längre för "rätt" sinnesstämning för bloggande verkar inte infinna sig... I alla fall inte det sinnesläge jag önskar.
Mina känslor går upp och ner, ibland vill jag ingenting och ibland vill jag allt. Så fort jag sätter mig ner och försvinner in i planerandet av mina PT-kunder så känns det mesta bra, jag är engagerad, fokuserad och jag VET att jag är kunnig på det jag gör. När jag fokuserar på Nikon, hur han mår, hur han ska skötas om, då mår jag också bra, men sen när planeringen är färdig, hund borta, då kommer det igen - en suck med "jaha, nu då?".
Faktum är väl att jag inte vet vad jag vill, eftersom jag verkar vilja så mycket olika saker hela tiden. Är detta verkligen allt i livet, vad är egentligen meningen? Jag kan bli helt scizo om jag gräver ner mig i det där...
Glada besked från ett håll och det är jättekul, samtidigt tråkiga besked från ett annat, man vet verkligen inte från en dag till en annan hur landet ligger...

Jag har det ritkigt bra, knappt så jag förstår själv, när det gäller vänner. Helt otroligt, jag har ibland svårt att förstå varför jag har de vänner jag har. Vad ser de i mig som jag då tydligen inte ser eftersom jag är så ifrågasättande hela tiden?
I grund och botten, varför kan inte allt bara vara lite lättare?!
Eller så är det jag som gör det svårt.

Idag har jag VERKLIGEN försökt att både se dagens småsaker, och se tillbaka på fina, lyckliga, glada stunder. Finns en hel del att le över i mitt liv just nu - så nu ska jag göra det också. En dos av glädje, lycka kommer härifrån mig till er:

VEM har sagt att det är en portion för TVÅ?... Lite lycka
att få äta detta utan att väga och räkna - sita gången på ett tag :)

Älskar att laga mat - fick chans att bjuda någon jag tycker
mycket om på mat och då måste det även SE bra ut.

Närmsta vännerna gosar ihop sig framför en film hos mig,
mycket skratt, förståelse, lycka.
Tillsammans - min valda familj.

Den jag just nu älskar över allt annat. På språng :)

Nyfunna vännen. "Klick" sa det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar