lördag 15 september 2012

Sovdags

Underbar dag. Mycket tid med skrutt, något jag saknat i veckan, bara massa jobb som varit hur kul som helst, men satt hunden åt sidan. Det har vi tagit igen idag med LÅNG promenad, lek, träffa vänner och kel. ♥


















Efter en tumultfull start (bättre planerat nästa gång) mellan vovvarna så hittade Nikon sin plats i köket. En ballongtax till sällskap dög, plus dentasticks så klart - men Molly höll han sig undan resten av dagen! :)


DÄREMOT kan jag säga att KÖKET var det stället man ville hänga på - där var ju dagens kock!






































Vi kan lugnt säga att med LASAGNE och KLADDKAKA på menyn var jag extremt lycklig. Och nej, hon hade ingen aning om att det var mina favoriter förrän efteråt! Men gott var det, så in i. INGEN diet idag, -vad sägs om att sätta igång seriöst på MÅNDAG?!

Ungarna köade till maten så fort det sades varsågod. Man är ju inte dum....!


















På kvällen blev det test av tre filmer - 5 days of war, 20 funurals och Blood and bone. De stängdes av allihopa... Istället gjordes det funkitions -och rörelsetester. Spännande som attans - en bättre lördag kan man ju inte be om.

Delar med mig av två videos med samma "story" i bakgrunden. Mycket tänkvärda och kanske sätter ens egen "jävlar anamma" och vilja på labilt underlag. VILL vi verkligen nå till vårt mål (oavsett vad det ÄR) så mycket som vi säger att vi vill? Är vi beredda att offra ALLT...

Motiverande OCH inspirerande.








Ett quote från Oprah Winfrey som jag hade på dörren in till mitt sovrum när jag fortfarande bodde hemma... "If you say you want it, why haven't you done it"...

Godnatt gott folk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar