tisdag 29 januari 2013

3 pass

Mycket gym nu. Och det mår jag bättre av. Just nu tänker jag inte så mycket på att jag kanske använder gymmet som en tillflyktsort utan ser det mer som min räddning när jag inte riktigt mår som jag "borde". Jag får kraft, energi, vilja och till och med lite mening när jag befinner mig på gym. Utan Nikon hemma är det detta jag behöver. Jag är utbildad i alla fall så jag vet ju HUR jag ska träna, alltid nåt! :)
Det gäller att hitta rutinen och motivationen till att ta sig till gym när allt annat känns piss, man är trött efter en hård arbetsdag, ungarna skriker osv. Man vet att efter sin timme på gym kan man ge mer, orkar mer, och framför allt vara glad och nöjd med sig själv - man ska bara över tröskeln.

Passar på att lägga in en bild på en god vän, här har vi viljan, jävlar anamman, styrkan, modet - MOTIVATIONEN. Hur lätt som helst att bara lägga ner - "skit i det då", men nej, vill man så kan man.

Ge upp? Finns inte i hennes ordbok
- Respekt.


























Igår började jag fokusera lite mer på maten. Jag ska fortfarnde köra tungt tills februari så mat är nödvändigt men drar ner på det onödiga.
Igår blev det ca 1600-1700kcal.
*Makrill och keso till frukost
*Köttfärs och grönsaker till lunch
*Proteinbar till mellanmål
*Proteindryck efter träningen
*Köttfärs och grönsaker till middag
*Proteinbar till mellanmål/kvällsmat

Hittills idag har jag skött mig bra men är faktiskt hungrig. Fyller mig med te så länge.
Hungern kan bero på både att jag precis förändrat kosten och magen måste vänja sig vid inget småäntande plus att jag idag har kört två pass (snart väntar mitt tredje, 60min TRX på Nordic Wellness). Stolt över mig själv som faktiskt körde BEN idag - japp, ni läste rätt... BEEEEN...

45 minuter crosstrainer.

Set på tre eller fyra med följande:
Benpress 121kg x 4
Benspark 45 x 4
Lårcurl 45 x 4
Hantellyft för magen 25 x 8
Situps med viktskiva 10 x 8
Knälyft/benstreck på BOSU 8


Dessutom lite upphopp på bräda, rehab för fotleden på BOSU och lite balans på pilatesboll. Bevis här! :)

















































































Hoppas ni alla får en fortsatt fin tisdag!















1 kommentar:

  1. Måste krävas grym balans för de övningarna på pilatesbollen?!

    SvaraRadera