söndag 27 januari 2013

Fokus

Äter min sista popcorn-påse på ett tag och funderar på vad som ska vara fokus från och med nu. Har pratat med ex-frun i telefon, ett långt samtal. Känns skönt att kunna ha den relationen, att skratta och chitchatta om allt möjligt på det viset. Tanken gör mig ibland lite irriterad att vi inte försökte mer men jag vet att detta var precis vad vi behövde egentligen. Tider förändras....








Fokus nu - mig själv. Inte i relation med någon och inte för någon annan. Bara för mig. Ska hitta lugnet i att vara med mig själv, att ge mig det jag behöver för att må bra och utvecklas dit jag vill. För det mesta vill jag fly från att vara ensam med mig själv. Då slipper man ju tänka och känna så mycket, men samtidigt lär man inte riktigt känna sig själv och det är väl på tiden vid snart 33 års ålder att jag lär känna mig själv...
Den senaste månaden har jag lärt mig en hel del om mig själv som jag är stolt över och faktum är att på just den punkten är jag säker på mig själv och ångrar inget.




















Jag mår inte toppen hela tiden, men jag vet att när jag jobbar i receptionen, har mina PT-kunder och när jag tränar själv - då mår jag BRA. När jag tar hand om min hund på bästa sätt, ger honom den tid och uppmärksamhet han behöver - då mår jag BRA. När jag finns där för mina vänner, när jag tar hand om dem och mig själv - då mår jag BRA.
Det vill säga - fokus nu blir jobb, mina kunder, min egen träning, min hund, mina vänner och mig själv.
Då måste det ju bara bli bra!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar